قیمت پاوربانک‌ بین یک تا دو میلیون (۵ خرداد ۱۴۰۰) + جزئیات

در دنیای امروزی که اغلب افراد تعداد زیادی از امورات روزانه خود را به وسیله تلفن همراه هوشمند خود انجام می‌دهند، شارژر همراه یا پاوربانک یک وسیله مهم و گاهاً ضروری محسوب می‌شود که به دلیل نوسانات نرخ دلار و تنظیم نبودن نظام عرضه و تقاضا در بازار، افت و خیز قیمت را تجربه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هنگامی‌که یک پاور بانک خریداری می‌کنیم، اولین موردی که برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد؛ ظرفیت باتری مورد استفاده در آن است که برحسب میلی‌آمپر ساعت اندازه‌گیری می‌شود. هم‌چنین، از این واحد برای محاسبه ظرفیت باتری گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها استفاده می‌شود و هنگامی‌که یک پاور بانک با ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت خریداری می‌کنید، در واقع این پاور بانک می‌تواند به صورت تئوری گوشی‌هوشمند شما را با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، تا دوبار به‌طور کامل شارژ نماید.

با این حال، به دلیل از دست‌رفتن بخشی از انرژی باتری به دلیل مقاومت مدار، کیفیت سلول‌های باتری، فرایند شارژ سریع و… این موضوع چندان به واقعیت مبدل نمی‌شود. به همین جهت، توصیه می‌شود که همواره، یک پاور بانک با ظرفیت بیشتری در مقایسه با ظرفیت باتری گوشی‌هوشمند یا تبلت خود خریداری کنید.

در صورتی‌که برای مدت طولانی به پریز برق دسترسی ندارید و به طور مداوم در حال مسافرت هستید، خرید یک پاور بانک با ظرفیت بالا توصیه می‌شود (البته در صورتی‌که بتوانید هزینه خرید آن‌را پرداخت نمائید). با این حال، باید مدنظر داشته باشید که خرید یک پاور بانک با ظرفیت بالا، بدین معنی خواهد بود که برای شارژ نمودن کامل ظرفیت باتری داخلی پاور بانک، مدت زمان نسبتاً زیادی لازم است. جدا از این موضوع، هنگامی‌که یک پاور بانک با ظرفیت بالاتر انتخاب می‌کنید، باید مدنظر داشته باشید که این موضوع به معنای افزایش اندازه، بالا رفتن وزن و قیمت آن خواهد بود.

هم‌چنین، در برخی از پاور بانک‌ها این امکان فراهم شده است تا باتری داخلی آن‌ها، هنگامی‌که در حال استفاده از این پاور بانک‌ها هستید؛ مجدداً شارژ شود. با این حال، این روش را چندان توصیه نمی‌کنیم زیرا بر روی طول عمر باتری داخلی پاور بانک تأثیر منفی خواهد گذاشت.

جریان ورودی و خروجی، فناوری‌های شارژ سریع پشتیبانی‌شده، تعداد و نوع پورت‌ها و… از دیگر عواملی است که در هنگام خرید پاوربانک باید به آن توجه کنید. همچنین دقت داشته باشید که باتری‌ها در شرایط غیراستاندارد می‌توانند منفجر شوند و یکی از عواملی که می‌تواند از این موضوع جلوگیری نماید، انتخاب پاور بانک از یک برند معتبر با استانداردهای محافظتی است. بنابراین پاوربانکی را خریداری نمائید که در برابر اتصال کوتاه، افزایش دما و… سیستم حفاظتی داشته باشد.

در ادامه ۳ پاوربانک پرفروش بازار در بازه زمانی هفته اخیر و بازه قیمتی یک تا دو میلیون تومان را بررسی می‌کنیم:

قیمت پاوربانک‌ بین یک تا دو میلیون (۵ خرداد ۱۴۰۰) + جزئیات

شارژر همراه باسئوس مدل BS-۳۰PK۳۰۳ ظرفیت ۳۰ هزار میلی آمپر

قیمت: ۱,۱۹۵,۰۰۰ تومان

کلاس وزنی این شارژر همراه تقریباً سنگین محسوب می‌شود زیرا وزن آن بیش از ۴۰۰ گرم بوده و محدوده ظرفیت آن بیش از ۱۵ هزار میلی آمپر ساعت را پشتیبانی می‌کند. شدت جریان خروجی این پاوربانک با توجه به میزان شارژ مورد نیاز تلفن همراه شما متغیر است و می‌تواند به ۱.۵ آمپر، ۲.۰ آمپر، ۲.۴ آمپر و ۳.۰ آمپر تغییر پیدا کند.

این پاوربانک ۵ درگاه خروجی دارد که از فناوری شارژ سریع کوالکام (QC) و Power Delivery (PD) نیز پشتیبانی می‌کند.

از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های این شارژر همراه می‌توان به امکان شارژ تبلت (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)، شارژ شدن سریع پاوربانک (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر) ، تکنولوژی Quick Charge ۳.۰ ، شارژ ایمن (MultiProtect) ، مدیریت هوشمند شارژ ، تخصیص هوشمند شدت جریان خروجی (Fit Charge) و فناوری USB PDاشاره کرد.

شارژر همراه انکر مدل A۱۲۶۰ PowerCore II با ظرفیت ۲۰ هزار میلی آمپر

قیمت: ۱,۰۵۰,۰۰۰ تومان

اطلاعات ارائه شده از سوی کمپانی تولیدکننده این شارژر همراه نشان می‌دهد محدوده ظرفیت به بیش از ۱۵ هزار میلی آمپر ساعت می‌رسد و شدت جریان خروجی برق از آن، بر اساس نوع شارژ مورد نیاز تلفن همراه به ۱.۵ آمپر، ۲.۰ آمپر و ۲.۴ آمپر تبدیل می‌شود.

از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های این شارژر همراه که دو درگاه خروجی شارژ دارد می‌توان به شارژ شدن سریع پاوربانک (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)، امکان شارژ تبلت (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)، مقاوم در برابر ضربه، شارژ ایمن (MultiProtect)، مدیریت هوشمند شارژ، امکان شارژ کردن سریع‌تر موبایل (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر) اشاره کرد.

قیمت پاوربانک‌ بین یک تا دو میلیون (۵ خرداد ۱۴۰۰) + جزئیات

شارژر همراه روموس مدل PSN۲۰ ظرفیت ۲۰ هزار میلی آمپر

قیمت: ۱,۰۶۹,۰۰۰ تومان

کلاس وزنی این شارژر همراه سنگین است و وزن آن کمتر از ۴۰۰ گرم اعلام شده، محدوده ظرفیت شارژ این پاوربانک بیش از ۱۵ هزار میلی آمپر است و شدت جریان برق خروجی از آن بر اساس شارژ مورد نیاز تلفن همراه و نوع آن به ۱.۵ آمپر، ۲.۰ آمپر، ۲.۱ آمپر و حتی ۳.۰ آمپر نیز می‌رسد.

این پاوربانک سه درگاه خروجی شارژ دارد و از فناوری‌های شارژ سریع کوالکام (QC) و Power Delivery (PD) پشتیبانی می‌کند.

از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های این شارژر همراه می‌توان به تکنولوژی Quick Charge ۲.۰ ، تکنولوژی Quick Charge ۳.۰ ، شارژ ایمن (MultiProtect) و فناوری USB PD اشاره کرد.

کد خبر 496333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.