استاندار اصفهان: وکالت کسب و کار نیست

استاندار اصفهان گفت: هر چند وکالت کسب و کار نیست، اما منبع درآمد است و باید جایگاه آن مشخص شود. بسیاری از ضوابط این عرصه را می‌توان تبیین کرد اما اینکه چه مقدار از آنها عملی شود جای کار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی صبح امروز -چهارشنبه ۵ خردادماه- در همایش سراسری کانون‌های وکلا که به میزبانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: قدردان زحمات وکلا در همه کشور و اصفهان هستیم و معتقدیم وکالت از ابزارهای اساسی تحقق عدالت بوده و بی‌توجهی به آن، به معنای بی‌توجهی به حقوق عامه مردم است.

وی با بیان اینکه شغل وکالت در همه جوامع از جایگاه خاصی برخوردار است، گفت: می‌گویند جراحان چشم بیشترین درآمد را دارند، اما قشری که از نظر درآمدی در جوامع اروپایی با پزشکان برابری دارند وکلا هستند، اگر به این صنف توجه نکنیم از حق مردم گذشته‌ایم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای دفاع از حقوق مردم باید جایگاه وکالت را در جامعه خود مشخص کنیم، گفت: حرمت امامزاده را متولی آن نگه می‌دارد؛ بنابراین خود وکلا باید با هم‌زبانی و همدلی این جایگاه را حفظ کنند.

رضایی با تاکید بر اینکه وکلا همچون قضات جایگاه والایی دارند، افزود: هیچ گاه قاضی و وکیل در مقابل هم نیستند، بلکه با هم عدالت را تحقق می‌بخشند.

لزوم بررسی سرانه مشاغل در جامعه

وی در خصوص کمبود یا مازاد وکلا در اصفهان، گفت: باید به این موضوع پرداخته شود تا بتوان سرانه جامعه در مورد وکلا را مشخص کرد. باید ببینیم چگونه و با چه آماری در دانشگاه دانشجو بگیریم، هر چند در همه رشته‌ها باید این موارد را در نظر گرفت و هر شغلی باید سرانه خاص خود را داشته باشد. باید در این همایش بررسی شود که هر شهرستان به چند دانشجوی حقوق نیاز دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مشکلات بازار حقوقی کشور باید مطرح و بررسی شود، تصریح کرد: با بررسی و مطرح کردن مشکلات بازار حقوقی می‌توان به راهکارهای معقول و منطقی در این زمینه دست یافت.

رضایی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم وکالت را کسب و کار شناخته است، اظهار کرد: هر چند وکالت کسب و کار نیست، اما منبع درآمد است و باید جایگاه آن مشخص شود. بسیاری از ضوابط این عرصه را می‌توان تبیین کرد اما اینکه چه مقدار از آنها عملی شود جای کار دارد.

برخورد صنفی با وکلا صحیح نیست

وی با اشاره به اهمیت شغل و وظیفه وکلا، گفت: وظیفه وکلا کمک به احقاق حق مردم بوده و برخورد صنفی با آنها مسائل متعددی را ایجاد می‌کند. حضور این افراد برای داوری عادلانه، امری ضروری است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه کانون وکلا سهولت دسترسی به وکلا را فراهم کند، خاطرنشان کرد: بحث وکیل خانواده در وکالت کم‌رنگ‌تر است و باید این مورد پررنگ‌تر مطرح شود. وکلا باعث ایجاد صلح و سازش در دعاوی هستند.

کد خبر 496297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.