خواسته شهرداری اصفهان با کشاورزان شرق در خصوص حق آبه زاینده رود یکی است

شهردار اصفهان در محل تجمع کشاورزان شرق اصفهان که پیگیر حق آبه خود از رودخانه زاینده رود بودند ضمن شنیدن صحبت‌ها، انتقاد و پیشنهادهای کشاورزان شرق اصفهان گفت: شهرداری نیز مانند کشاورزان از شرایط خشکسالی و خشکی زاینده رود، صدمه دیده و به نمایندگی از شهر اصفهان مطالبه گر و حق آبه دار زاینده رود است.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی با بیان اینکه استاندار اصفهان نیز پیگیر موضوع حق آبه کشاورزان است، اظهار کرد: از ابتدای ورود به شهرداری در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب وضعیت بغرنج زاینده رود را به ایشان توضیح دادیم، همچنین جلسات مختلف با معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو و … برگزار کردیم و لازم است بگویم درد دل شهرداری با کشاورزان شرق اصفهان یکی است و من به عنوان شهردار اصفهان با احساس مسئولیت و در حوزه مسئولیت خود، پیگیر حق شهر اصفهان از این رودخانه هستم.

وی افزود: اعتقادمان بر این است آب زاینده رود باید از سراب تا پایاب که همان تالاب گاوخونی است جریان داشته باشد چراکه رسیدن آب به تالاب گاوخونی به این معناست که آب به زمین‌های کشاورزان، درختان و فضای سبز شهر نیز می‌رسد و حق آبه زیست محیطی نیز تأمین می‌شود.

شهردار اصفهان موضوع زاینده رود را یک موضوع فرا استانی ذکر کرد و افزود: سه استان اصفهان، چهارمحال بختیاری و خوزستان باید با کمک همدیگر این مسئله را حل کنند و تا این موضوع از طریق این سه استان و نهادهای بالادستی به طور قاطع پیگیری نشود، تلاش‌های انجام شده در این خصوص به نتیجه نمی‌رسد.

نوروزی با بیان اینکه کشاورزان شرق اصفهان در سخت‌ترین شرایط قرار گرفته و بیشترین آسیب به آنها رسیده است، تاکید کرد: صدای تجمعات کشاورزان به گوش همه ایران رسیده است و من از مسئولان استانی کسی را سراغ ندارم که قصد نداشته باشد این موضوع را حل کند اما تلاش‌ها باید در نهایت خود باشد.

 خواسته شهرداری اصفهان با کشاورزان شرق در خصوص حق آبه زاینده رود یکی است

همدلی برای ایران در بحران‌ها

شهردار اصفهان تصریح کرد: مانند زمان دفاع مقدس که اصفهانی‌ها برای نجات ایران عزیزمان بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کردند، در زمان سیل خوزستان نیز تلاش کردیم برای همدلی در کنار هم وطنانمان باشیم و امکانات شهرداری را برای کمک و امدادرسانی در شهر اهواز مستقر کردیم، زیرا همه ما هموطن و در کنار همدیگر هستیم و باید با همدلی بر بحران‌ها غلبه کنیم.

وی با بیان اینکه لازم است استان‌های خوزستان، چهارمحال بختیاری و اصفهان با کمک یکدیگر مشکل آب زاینده رود را حل کنند، اضافه کرد: حل مسئله زاینده رود با دعوا و جنگ میسر نمی‌شود و تنها از طریق همدلی و گفت و گو قابل حل است.

 خواسته شهرداری اصفهان با کشاورزان شرق در خصوص حق آبه زاینده رود یکی است

شهرداری مطالبه گر و حق آبه دار زاینده رود است

شهردار اصفهان گفت: من نیز به نمایندگی از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم شهر اصفهان مطالبه گر زاینده رود هستم زیرا در صورت خشکی ادامه دار رودخانه، شهر اصفهان دچار فرونشست شده و میراث تاریخی این شهر در معرض خطر و نابودی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: شهر اصفهان با خشکی زاینده رود دچار بحران‌هایی شده، روحیه مردم پایین آمده است و فضای سبز شهر در معرض خطر قرار گرفته است. شهرداری هم با مشکلات زیادی در نتیجه خشکی زاینده رود مواجه است. شهرداری در این چندسال تلاش کرد علاوه بر حفظ فضای سبز موجود، فضای سبز جدیدی که مصرف آب زیادی نیاز داشته باشد به شهر اصفهان اضافه نکند، به همین دلیل سیاست استفاده از گونه‌های مقاوم به کم آبی را اتخاذ کردیم، سطح چمن را کاهش دادیم و با صرف هزینه بسیار تصفیه خانه و خطوط انتقال پساب احداث کردیم و استفاده از پساب را در دستور کار قرار دادیم تا نیاز به استفاده از آب چاه یا رودخانه برای آبیاری فضای سبز نباشد و کار اصلی ما این است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ریزگردها سلامت شهروندان را با تهدید جدی مواجه کرده است، خاطرنشان کرد: با به حرکت درآمدن ریزگردها تنها شهر اصفهان نیست که آسیب می‌بیند و خطر آن حتی تهران و دیگر شهرها را نیز تهدید می‌کند، من نیز هر زمان که نیاز بوده و در جاهای مختلف، از این حق مسلم شهروندان اصفهانی و کشاورزان شرق اصفهان دفاع کرده و باز هم پیگیر این حق هستم. هر جلسه‌ای با مسئولان و مقامات ارشد استان بوده، خود را به آنجا رسانده‌ام، رایزنی و گفتگو کرده‌ام، در رسانه‌ها و صدا و سیما هر جا فرصتی بوده و همواره بر جاری بودن زاینده رود از سراب تا پایاب تاکید کرده‌ایم.

کد خبر 496189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    1 0
    وعده های دولت تدبیر حتی برای ارومیه که سوگلی بود هم پوچ در اومد!!