ایتالیا میزبان پنجمین موزه برتر جهان در سال ۲۰۲۱

" degli Uffizi" به عنوان پنجمین موزه برتر جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی شناخته شده است. این موزه حدودا به سبک اواخر دوره رنسانس ساخته شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گالری اوفیتزی " degli Uffizi" از موزه‌های معروف هنر در ایتالیا محسوب می‌شود که تعداد آثار و تنوع سبک‌های نقاشی آن گیج کننده است. degli Uffizi که ساختمان بسیار زیبایی دارد، در شهر فلورانس قرار گرفته و یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین موزه‌های هنر اروپا و جهان محسوب می‌شود.

" degli Uffizi" به عنوان پنجمین موزه برتر جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی شناخته شده است. این موزه حدود سال ۱۵۶۰ و توسط " Giorgio Vasar "، به سبک اواخر دوره رنسانس ساخته شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

ایتالیا میزبان پنجمین موزه برتر جهان در سال ۲۰۲۱

آثار بی‌نظیری از هنرمندان مشهور نظیر میکل آنژ، داوینچی، رافائل، ساندرو بوتیچیلی در این موزه به نمایش گذاشته شده است به طوری که بازدید کنندگان می‌توانند ساعت‌ها از وقت خود را به تماشای شاهکارهای هنری این بنای تاریخی اختصاص دهند و گذر زمان را احساس نکنند.

degli Uffizi، بزرگترین مجموعه از آثار هنری دوره رنسانس را در خود جای داده و نقاشی‌های معروف بسیاری در این گالری نگهداری می‌شود که از بین آنها می‌توان به نقاشی "تولد ونوس" اشاره کرد. در بخش‌های انتهایی گالری نیز می‌توان نقاشی‌های پرتره و هلندی را مشاهده کرد.

نوسازی ساختمان این موزه از سال ۱۹۹۵ و طی یک برنامه ۶۵ میلیون دلاری آغاز شده که بخشی از اهداف این برنامه شامل دو برابر کردن فضای گالری، نوسازی همچنین افزایش تعداد آثار هنری قرار گرفته در آن می‌شود. از دیگر اهداف برنامه‌های بازسازی این مجموعه می‌توان به توسعه فضاهای کافی برای ایجاد نمایشگاه‌های موقت و کنفرانس‌های مختلف اشاره کرد.

قدیمی‌ترین آثار degli Uffizi، شامل مجسمه‌هایی از دوران شکوه هنری یونان باستان و جدیدترین آنها نیز نقاشی‌هایی ونیزی قرن هجدهم می‌شود، اما بخش عمده آثار آن را مجموعه‌ای از دوران رنسانس تشکیل می‌دهد.

ایتالیا میزبان پنجمین موزه برتر جهان در سال ۲۰۲۱

این گالری در ساختمانی با معماری بسیار زیبای (U ) شکل قرار گرفته و بازدید از آن برای افراد دارای ناتوانی‌های جسمی، کودکان کمتر از ۱۸ سال، اساتید دانشگاه، روزنامه‌نگاران، راهنمایان تور، محققان و معلمان رایگان است.

کد خبر 496162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.