توزیع واکسن و پایان قرنطینه‌های کرونایی در مجارستان

مقامات مجارستانی از توزیع پنج میلیون دوز واکسن کرونا بین مردم خبر داده و اعلام کرده‌اند دیگر استفاده از ماسک اجباری نخواهد بود ضمن این که حکومت نظامی‌های شبانه، محدودیت‌های اعمال شده برای انجام فعالیت‌های جسمی خارج از منزل و رایگان شدن پارک خودروها تدریجاً به پایان خواهد رسید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نخست وزیر مجارستان در مصاحبه با رسانه‌های اجتماعی اعلام کرده که بخش اعظمی از قرنطینه‌های اعمال شده جهت مهار کرونا برای همیشه رفع می‌شود حال آن که احتمال اعمال دوباره بعضی از آن‌ها تا پایان پاندمی در سراسر دنیا وجود دارد. وی در اظهارات خود بارها عبارت "خداحافظ ماسک" را تکرار کرد و مدعی شد که دیگر هیچ قانون جدیدی برای استفاده از تجهیزات ایمنی شخصی در کشور اعمال نخواهد شد. این تصمیمات در نتیجه توزیع پنج میلیون دوز واکسن بین مردم کشور اتخاذ شده و قرار است تا چند روز آینده به مرحله اجرا درآید.

البته پایان ضرورت استفاده از ماسک تنها برای افرادی کاربرد دارد که واکسن کرونا دریافت کرده باشند با این حال پایان مقرراتی نظیر حکومت نظامی‌های شبانه و آزادی انجام فعالیت جسمی در خارج از منزل همه‌گیر خواهد بود علاوه بر این برگزاری جشن‌ها و رویدادهای مختلف در سراسر کشور آزاد می‌شود اما تنها افرادی که مدرک دریافت واکسن کرونا را در دست دارند می‌توانند در این مکان‌ها حضور پیدا کنند.

توزیع واکسن و پایان قرنطینه‌های کرونایی در مجارستان

علاوه بر این دیگر قانون خاصی برای زمان فعالیت رستوران‌ها و کافه‌ها اعمال نخواهد شد و صاحبان این مراکز مجازند در هر ساعتی از شبانه‌روز به مشتریان خود خدمت کنند. شرکت ۵۰۰ نفر در رویدادها در فضاهای باز و ۲۰۰ نفر در مراسم ازدواج آزاد است اما حضور بیشتر برای متولیان آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

جالب است بدانید که طی دوران کرونا مردم مجارستان می‌توانستند به طور رایگان از پارکینگ‌های سراسر کشور برای وسایل حمل و نقل خود بهره گیرند که با نزدیک شدن به پایان کووید -۱۹، این قانون نیز لغو خواهد شد.

کد خبر 496136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.