عصرانه خبری شهرهای ایران در چهارم خردادماه

در این بسته خبری از کسب رتبه‌ی برتر اسلامشهر در حوزه بازآفرینی فضاهای شهری تا اهتزاز پرچم‌های ۲۰۰ مترمربعی در خرمشهر و فازبندی پارک پایداری ساری را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم:

اهتزاز پرچم‌های ۲۰۰ مترمربعی در خرمشهر

پرچم‌های ایران برای نخستین بار با ابعاد ۲۰۰ مترمربع بر فراز برج‌های پرچم جنب پل قدیم و در مجاورت مسجد جامع توسط شهرداری خرمشهر و به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به اهتزاز در آمد.

رتبه‌ی برتر اسلامشهر در حوزه بازآفرینی فضاهای شهری

در سی و یکمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان تهران که به ریاست محسنی بندپی استاندار تهران برگزار شد، از محسن حمیدی سرپرست شهرداری اسلامشهر به جهت کسب رتبه برتر در حوزه بازآفرینی فضاهای شهری با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

فازبندی ساخت پارک پایداری ساری

جواد طالبی، سرپرست شهرداری ساری در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: احداث پارک پایداری (مازندران درگذر تاریخ) در مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس در مرکز استان فازبندی و اجرا می‌شود.

راه اندازی نخستین پیاده راه در بافت تاریخی گرگان

عبدالرضا داد بود، شهردار گرگان گفت: در راستای احیای بافت تاریخی شهر و همچنین ارتقای جایگاه گردشگری در سطح شهر با محوریت استفاده از فضاهای تاریخی و به منظور پیگیری پروژه‌های شهر انسان محور، مرمت و بازسازی محوطه ۱۵ متری پاسَرو در دستور کار شهرداری گرگان قرار گرفت.

عملیات خط کشی معابر بجنورد

رضا فیروزه، مدیر اداره ترافیک شهرداری بجنورد از خط کشی طولی خیابان‌های شهر خبر داد و گفت: خط کشی ترافیکی با هدف کاهش مخاطرات ترددهای درون شهری و در راستای حفظ قانون تردد انجام می‌گیرد.

مناسب سازی گذرگاه‌های عابر پیاده خیابان‌های نادری و پیغمبریه

سعید جهانگیری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: عملیات عمرانی مناسب سازی گذرگاه‌های عابرپیاده خیابان‌های نادری و پیغمبریه به اتمام رسید.

پیاده‌سازی نظام پدافند شهری در ۵۱ شهر

غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از پیاده‌سازی نظام پدافند شهری در ۵۱ شهر کشور خبر داد.

تکمیل و ساماندهی مزار شهدا عجب‌شیر

رضا رحمت اللهی، شهردار عجب‌شیر گفت: پنج میلیارد ریال برای تکمیل و ساماندهی مزار شهدا و یادمان شهدای گمنام این شهر اختصاص یافته است.

مجوز قطع درختان جهرم

علی نظری، شهردار جهرم در خصوص قطع درختان قدیمی در پیاده‌روهای این شهر گفت: اغلب این درختان از نوع کنوکارپوس بوده‌اند که از نظر گرده افشانی و میزان رشد ریشه مضر بودند، البته این درخت سایه خوبی دارد و کم‌آب‌بر است، اما شناختی نسبت به این درخت در شهرستان وجود نداشت.

کد خبر 496128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.