خسارت قطعی برق صنایع جبران می‌شود؟

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران گفت: قطعی‌های برق، بیشترین خسارت را بر صنایع وارد می‌آورد.

عبدالوهاب سهل‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای رفع مشکلات قطعی برق برای صنایع، اخیراً جلسه‌ای در خانه صنعت، معدن و تجارت برگزار شد که پیشنهادهایی ارائه داده‌ایم.

وی افزود: با توجه به این که صنایع بیشترین آسیب را از قطعی برق می‌بینند به خصوص صنایعی چون فولاد، کاشی و.. که به طور کامل به برق وابسته هستند؛ یکی از پیشنهادهای ما برای کاهش خسارات، این بود که به جای قطعی‌های گردشی ۲ تا ۳ ساعته هر روزه در مراکز صنعتی با اطلاع قبلی، هر یک از شهرک‌های صنعتی یک روز کامل، قطعی برق داشته باشد و در آن روز هم فعالیت آن شهرک تعطیل شود که اگر اداره برق موافقت کند اصفهان به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در رابطه با جبران خسارات صنایع اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که اداره برق خسارات وارد شده بر صنایع که ناشی از قطعی‌های برق است را جبران کند و در حال جمع آوری میزان خسارات وارد آمده به واحدهای تولیدی در سراسر کشور هستیم.

سهل آبادی تأکید کرد: بر اساس قانون باید اداره برق این خسارات را جبران کند هر چند با وجود تجربیات سال‌های گذشته به نظر می‌رسد تا کنون، خساراتی پرداخت نشده است.

وی یادآور شد: در گذشته مراکز صنعتی در زمان قطعی برق از دیزل ژنراتورها برای پشتیبانی از شبکه برق خود استفاده می‌کردند؛ زیرا استفاده از این سیستم به عنوان تأمین‌کننده برق اضطراری می‌توانست تا حدودی از بروز خسارت‌های ناشی از قطع برق جلوگیری کند، اما اکنون به دلیل مشکلات تأمین سوخت فسیلی استفاده از دیزل‌ها هم دشوار شده است.

کد خبر 496124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.