ایران در "دو سالانه معماری ونیز" غایب است

هفدهمین دوره دوسالانه معماری ونیز با شرکت ۶۱ کشور در بخش ملی، برای چند ماه میزبان هنرمندان و معمارانی از سراسر جهان خواهد بود. ایران امسال در دوسالانه معماری ونیز غایب است.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه دوسالانه معماری ونیز امسال به مدیریت «هاشم سرکیس» رئیس مدرسه معماری دانشگاه MIT آمریکا از تاریخ ۲۲ می (اول خرداد) آغاز به کار کرده و تا ۲۱ نوامبر (۲۰ آبان) ادامه خواهد داشت.

در نمایشگاه بین المللی معماری دوسالانه ونیز که با عنوان «چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» آغاز به کار کرد، ۱۱۲ کمپانی از ۴۶ کشور جهان حضور دارند. بیشترین سهم مربوط به اروپا و آمریکا می‌شود که در مجموع با ۹۸ کمپانی در این رویداد شرکت کرده است.

در بخش ملی نیز ۶۱ کشور با پاویون اختصاصی در این رویداد هنری حضور دارند و کشورهای عراق، ازبکستان و گرانادا برای نخستین بار مهمان دوسالانه معماری ونیز هستند. برخی کشورها چون چین، کویت و پرو نیز اعلام کرده اند پاویون آنها در ماه ژوئن برای بازدید عموم آماده خواهد شد.

ایران امسال در دوسالانه معماری ونیز غایب است.

همچنین ۱۱۰۰ روزنامه نگار رویدادهای مرتبط با دوسالانه معماری ونیز را پوشش می‌دهند که از این تعداد ۵۰۰ روزنامه نگار از رسانه‌های خارجی به ایتالیا سفر کرده اند.

«کازویو سجیما» از ژاپن ریاست هیأت داوران نمایشگاه بین المللی معماری ونیز را بر عهده دارد و «سندرا باکلی» از پرو، «لامیا یوریج» از کشور لبنان، «لسلی لوکو» از اسکاتلند و «لوکا مولیناری» از ایتالیا دیگر اعضای هیأت داوران را تشکیل می‌دهند که روز ۳۰ اوت و در مراسم اعطای جوایز، برندگان شیر طلایی بخش ملی و دو شیر طلایی برای بهترین شرکت کننده و برترین استعداد جوان را در نمایشگاه بین المللی «چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» معرفی خواهند کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 496068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.