ارائه ۳۲۰۰ خدمت حقوقی به مددجویان امداد در سال ۹۹

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه عمده دعاوی مددجویان امداد در حوزه مباحث حقوقی است، گفت: در سال گذشته ۱۱۰۰ پرونده بررسی شده و ۳۲۰۰ خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد ارائه شده است.

جواد کرانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی سال ۱۴۰۰، مواردی چون راه‌اندازی مراکز نیکوکاری حقوقی در شهرهای بزرگ، ایجاد پرونده‌های الکترونیکی از نیازهای حقوقی مددجویان، تعامل بیشتر با وکلای نیکوکار و تقویت میز خدمت حقوقی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به این که عمده دعاوی مددجویان در حوزه مباحث حقوقی است، گفت: در سال گذشته ۱۱۰۰ پرونده بررسی شده و ۳۲۰۰ خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد ارائه شده است.

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد استان اصفهان افزود: ۳۱ اداره، خدمات حقوقی به مددجویان کمیته امداد را از طریق میز خدمت و با استفاده از ۶۱ وکیل نیکوکار ارائه می‌دهند، همچنین در سال گذشته ۷۰ نفر از مددجویان به کانون وکلای دادگستری معرفی شده و نسبت به تعیین وکیل معاضدتی اقدام شد.

وی بیشتر خدمات حقوقی قابل ارائه به مددجویان را مرتبط با امور خانواده دانست و گفت: با پیگیری‌ها در سال گذشته و با احقاق حقوق آنها، ۲۰ نفر توانمند شده و از پوشش کمیته امداد خارج شدند.

کرانی با اشاره به معرفی ۷۳۰ نفر از مددجویان در سال گذشته به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، گفت: از دیگر حمایت‌های حقوقی کمیته امداد، انعقاد تفاهم نامه با دفاتر خدمات الکترونیک قضائی است که طبق آن مددجویان علاوه بر هزینه‌های دادرسی از پرداخت هزینه‌های دفاتر خدمات الکترونیکی نیز معاف شدند.

کد خبر 496036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.