برندسازی به توسعه متوازن شهر کمک می‌کند

یک کارشناس شهرسازی گفت: مناطق مختلف شهر ظرفیت‌های منحصر به فردی دارد که در صورت برنامه ریزی صحیح می‌تواند تبدیل به یک برند شود و زمینه را برای توسعه شهر فراهم کند.

فرزاد مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نبود توازن در توسعه شهر موجب برهم ریختگی توازن اجتماعی شده و به بروز بحران‌های اجتماعی دامن می‌زند در چنین شهری شهروندان علاوه بر مشکلات اجتماعی و اقتصادی، دچار فقر کالبدی و هویتی نیز می‌شوند و تمایل به کتمان هویت خود دارند.

وی افزود: توسعه نامتوازن مناطق و محلات شهر ریشه اقتصادی دارد و می‌توان با استفاده از برندسازی در راستای تعادل منطقه‌ای گام برداشت.

این کارشناس شهرسازی با بیان اینکه هر منطقه از شهر ظرفیت‌هایی مختص به خود دارد، تصریح کرد: نیاز است برندها و پتانسیل‌های مناطق مختلف شهر مورد بررسی قرار بگیرد تا هر منطقه جایگاه ویژه خود را پیدا کند و زمینه برای توسعه متوازن شهر فراهم شود.

وی تاکید کرد: مناطق مختلف شهر ظرفیت‌های متفاوت و گاهاً منحصر به فردی دارند، ممکن است یک منطقه از نظر اجتماعی پتانسیل فوق العاده‌ای داشته باشد و منطقه‌ای دیگر به واسطه وجود بافت تاریخی از منظر گردشگری مستعد تبدیل به یک برند باشد.

وی اضافه کرد: اجرای پروژه‌های محرک توسعه در مناطق کم برخوردار می‌تواند به ایجاد توازن در مناطق مختلف و نهایتاً توازن در توسعه شهر کمک کند و به ایجاد تعادل در ساختار اجتماعی، اقتصادی و کالبدی منجر شود.

این کارشناس شهرسازی گفت: نیاز است مدیریت شهری برای هر منطقه از شهر بنا بر شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی مختص به خودش برنامه‌ریزی کند و پروژه‌هایی متفاوت از سایر مناطق داشته باشد.

کد خبر 495971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.