«دوم خرداد» و «سوم خرداد» ۲ کلید واژه مشترک دارد

رئیس شورای شهر مشهد گفت: «دوم خرداد» و «سوم خرداد»، دو کلید واژه مشترک دارد؛ مردم و حضور. همان کلیدواژه‌هایی که ضامن ایستادگی، عزت، تاب‌آوری و سرافرازی‌مان در طول تاریخ و اعصار بوده است.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"یاد روزهایی در شرف رسیدن است که اسناد ایستادگی شرافتمندانه، هوشمندانه و انسانی یک ملت برای خاک، شرف، استقلال و آزادی خویش است.

دوم خرداد که حضور حماسی و شکوهمند مردم از یکسو نقشه دشمنان در کمین نشسته، برای تقویت شکاف میان مردم و نظام را به بن‌بست کشانید و از سوی دیگر با دمیدن هوایی تازه بر ساختار مدیریتی کشور، پای سلایق و گفتمان‌های بیرون از قدرت را به میان آورد و ضمانتی برای دوام جمهوریت و اسلام مردم‌سالار در ایران شد.

سوم خرداد که زن و مرد شهر به شهر، برزن به برزن و کوچه به کوچه از برای استقلال و حفظ خاک مقدس خویش ایستادند و دشمن را از دست‌درازی و خیال تجاوز به اهورا میهن کهن‌مان مأیوس و پشیمان کردند و با دست‌های خالی در برابر دژخیم تا دندان مسلح ایستادند و با خون‌شان سروهای آزادگی و سرافرازی را بر خاک‌مان رویاندند. درود خداوند بر ارواح طیبه شهدای آزادسازی خرمشهر.

این دو روز، دو کلید واژه مشترک دارند؛ مردم، حضور. همان کلیدواژه‌هایی که ضامن ایستادگی، عزت، تاب‌آوری و سرافرازی‌مان در طول تاریخ و اعصار بوده است. امیدوارم که نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر با صرافت، دوراندیشی و وسعت نگاه، طی روزهای آینده بسترساز میان‌گیری این دو ضامن باشند و کشور را در آستانه روزهای حیاتی پیش رو از جمیع جهات محفوظ نگاه دارند. "

کد خبر 495721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.