زمان حبس شدن در آسانسور چه باید کرد؟

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با توجه به قطعی برق در خصوص حوادث و حبس شدن افراد در آسانسور و لزوم رعایت هشدارها و توصیه‌ها، توضیحاتی ارائه داد.

فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص حوادث آسانسور به دلیل قطعی برق در اصفهان، اظهار کرد: با گرم شدن هوا و افزایش مصرف برق، آمار حوادث و حبس شدن در آسانسور که به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گزارش شده کم نیست، اما بلافاصله آتش نشانان راهی محل حادثه‌ها شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه افراد باید در ساعات پیک مصرف برق، صرفه‌جویی لازم را داشته باشند تا کمتر شاهد قطعی برق باشیم، ادامه داد: در ساعات پیک مصرف برق تا جای ممکن از آسانسور استفاده نشود، حبس شدگان در آسانسور به دلیل قطعی برق توسط آتش‌نشانان نجات یافتند و این حوادث فوتی یا مصدوم نداشته است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: آسانسورها باید به سیستم "پاراشوت" (سیستمی که در صورت قطعی برق به اولین طبقه قبلی رفته و درب آسانسور باز شود)، مجهز باشند، افراد باید هنگام حبس شدن در آسانسور خونسردی خود را حفظ کرده و بدانند که سقوط نمی‌کند و در آن هوا تمام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شهروندان باید نسبت به سرویس دوره‌ای و نگهداری آسانسور اقدام کنند، افزود: اگر افراد در آسانسور حبس شدند بلافاصله با آتش‌نشانی تماس بگیرند یا با شماره مسئول ساختمان که می‌تواند آن‌ها را از آسانسور خارج کند، تماس بگیرند یا زنگ خطر آسانسور را به صدا درآورند.

کاوه آهنگران اضافه کرد: از ورود اطفال به داخل آسانسور بدون حضور والدین جلوگیری شود و آموزش‌های لازم در زمینه حبس شدن در آسانسور به کودکان داده شود، داشتن سیستم برق اضطراری در این روزها که قطعی برق را داریم ضروری است. اگر تمام اقدامات انجام شود و افراد حبس شده نجات نیافتند با اطلاع‌رسانی، نیروهای آتش‌نشانی بلافاصله برای کمک اعزام می‌شوند.

کد خبر 495698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.