فعالیت ۸۷ مرکز اقامتی برای خدمت به متقاضیان ترک اعتیاد

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اجرای سه طرح جمع آوری معتادان متجاهر در سال گذشته گفت: مجموعاً ۸۷ مرکز اقامتی (کمپ ترک اعتیاد) در استان برای ارائه خدمات حمایتی به معتادانی که قصد ترک اعتیاد دارند فعالیت دارند.

علی اکبر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان این که در میان معتادان جمع آوری شده هیچ موردی از فوت به دلیل کرونا نداشتیم، اظهار کرد: در سال گذشته سه طرح جمع آوری معتادان متجاهر را با کمک نیروی انتظامی اجرا کردیم که در میان آنها اشخاص مبتلا به ویروس کرونا را قرنطینه کرده و معتادانی که علائم شدید داشتند به دانشکده علوم پزشکی اصفهان ارجاع دادیم.

وی افزود: در رابطه با دسترسی معتادان به مواد مخدر، افزود: متادون تنها در مراکز ماده ۱۵ با مجوز بهزیستی و با نظارت پلیس مبارزه با مواد مخدر و دانشکده علوم پزشکی دانشگاه اصفهان بین معتادان توزیع می‌شود و برای توزیع توسط داروخانه‌ها مجوزی داده نشده است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: سه موبایل سنتر در سطح شهر اصفهان وجود دارد که آنها موظفند با جمع‌آوری اطلاعات درباره معتادان و ردیابی آن‌ها، اقلام بهداشتی و دارو به دست معتادانی که سخت دسترس هستند و به مراکز ترک اعتیاد مراجعه نمی‌کنند برسانند که این موبایل سنترها شامل مناطق شمال اصفهان، متشکل از ملک شهر، برخوار و شاهین شهر، دیگری در لنجان و فولاد شهر و آخرین آنها در خمینی شهر که شامل خمینی شهر، خیابان امام خمینی، حصه و زینبیه، مهرنجان و فلاورجان می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر موبایل سنترها تعدادی هم پیک سیار موتوری داریم که مانند موبایل سنتر به مکان‌هایی که غیرقابل دسترس با ماشین هستند سرویس دهی می‌کنند همچنین مجموعاً ۸۷ مرکز اقامتی کمپ در استان برای ارائه خدمات به معتادانی که قصد ترک اعتیاد دارند در سطح شهر اصفهان وجود دارد.

ابراهیمی تاکید کرد: خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ از ۸ صبح تا ۱۲ شب خدمت رسانی می‌کند و مشاوران این خط اطلاعات لازم درباره ترک اعتیاد را ارائه می‌دهند.

کد خبر 495601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.