دوم خرداد ۷۶ از بزرگترین دستاوردهای سوم خرداد ۶۱ بود

عضو شورای شهر اصفهان گفت: هر نوع تسهیل و راهگشایی برای حضور مردم در صحنه و ایجاد امکان انتخاب و احترام به نظریات آنها و تضمین آزادی‌های قانونی و مشروع آنها گامی در جهت پایبندی به آرمان‌های حماسه آفرینان سوم خرداد و جنگ تحمیلی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و روشن شدن مشی ضد استکباری انقلاب و ایجاد خودباوری و امیدواری در بین همه مسلمانان جهان سلسله توطئه‌های ویرانگری علیه مردم ایران شروع شد؛ از ایجاد غائله در نقاط مختلف کشور گرفته تا موج ترورها که می‌توانست هر کشوری را به زانو درآورد.

وی افزود: بعد از خنثی شدن این نقشه‌ها دشمنان دست به توطئه‌ای بزرگ برای محو نام ایران و ایرانی زدند یعنی جنگ تحمیلی؛ جنگی که در اولین روز خود با حمله هوایی به فرودگاه‌ها و زیرساخت‌های شهرهای تهران، اصفهان، تبریز، اهواز، دزفول، آبادان و بندرعباس شروع شده و بلافاصله با تهاجم ۱۲ لشکر تقویت شده زمینی و محلات گسترده توپخانه‌ای ادامه یافت.

عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد: دیکتاتور عراق پیش از حمله با پاره کردن قرارداد مرزی الجزایر، در مقابل دوربین خبرنگاران قول مصاحبه بعدی در تهران را داد اما آنچه که در عمل اتفاق افتاد دفاع جانانه ایرانیان و زمین گیر کردن نیروهای عراقی در شهرهای مرزی توسط مردم و ساکنین قهرمان و ایثارگر این شهرها بود به نحوی که ارتش مهاجم نتوانست هیچ یک از شهرهای کشور را در اولین گام خود به طور کامل تصرف کند.

وی ادامه داد: دشمن حتی بر تمام شهر خرمشهر سلطه پیدا نکرد؛ هر چند با استقرار واحدهای توپخانه‌ای و موشکی خود در مناطق تصرفی موجب وارد شدن خسارات سنگین انسانی و مادی به میهن اسلامی ما شد.

معین خاطرنشان کرد: آنچه باعث حیرت همه مردم جهان بود بازسازی سریع واحدهای نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تجهیز و توسعه و سازماندهی واحدهای بزرگ رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آموزش و سازماندهی عظیم نیروهای مردمی و بسیج در قالب واحدهای رزمی و انجام مانورهای بزرگ آموزشی، رزمی، آماده‌سازی سریع مراکز آموزشی، تأمین تجهیزات نظامی و آموزش نیروها در استفاده از آنها، توسعه آموزش و توجیه مردم جهت بکارگیری فنون پدافند غیرعامل و بازسازی سریع مراکز صنعتی و اقتصادی مورد تهاجم بود که بسان معجزه‌ای بزرگ جریان جنگ را تغییر داد.

وی افزود: در ابتدا با انجام عملیات رزمی در دارخوین، اولین ضربه بر اشغالگران وارد شد و در ادامه با سلسله عملیات افتخارآفرین طریق القدس و فتح المبین، شهر آبادان رفع حصر شد و دشمن از مناطق نزدیک اهواز و اطراف دزفول، شوش و هویزه و ارتفاعات استراتژیک میش داغ به عقب رانده شد.

عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: افتخار بزرگ این سلسله عملیات متعلق به رزمندگان دلاور و دریادل مردمی و بسیجی و نیروهای قهرمان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران است و برای همیشه در حافظه تاریخی این ملت باقی خواهد ماند.

معین گفت: شدت این ضربات به حدی بود که می‌توانست هر ارتش بزرگی را به زانو درآورد اما حمایت همه جانبه دولت‌های مرتجع منطقه و ابرقدرت‌ها باعث شد نیروهای متجاوز به سرعت بازسازی و تجهیز شده و در اطراف خرمشهر مستقر و به یاوه‌گویی خود مبنی بر غیرقابل بازپس‌گیری خرمشهر ادامه دهد.

وی اظهار کرد: لشکریان اسلام در ادامه با طراحی و اجرای عملیات بیت‌المقدس دشمن را از مناطق وسیع بین اهواز، خرمشهر، آبادان و پادگان حمید به عقب رانده و نهایتاً در عملیاتی حیرت انگیز و بی نظیر شهر خرمشهر را از لوث وجود دشمنان پاک کرده و آن را به دامن میهن اسلامی برگردانند.

عضو شورای شهر اصفهان با تاکید بر اینکه عظمت این حرکت نظامی به حدی بود که همچنان مورد بررسی و تجزیه و تحلیل مراکز نظامی در سراسر دنیا قرار می‌گیرد، افزود: این افتخار بزرگ و همیشگی برای تمام تاریخ از آن رزمندگان، شهدا و ایثارگران حاضر در آن صحنه و ملت بزرگ و تاریخ‌ساز ایران خواهد بود.

وی اظهار کرد: فتح خرمشهر ضمانتی بود بر ادامه حیات این کشور و سربلندی مردم و تضمینی بر نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود که همواره مورد تأکید رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران بوده است.

معین تصریح کرد: حضور مردم در صحنه‌های گوناگون و مشارکت آنها در تعیین سرنوشت خود از دستاوردهای بزرگ حماسه سوم خردادماه است بدین سبب امیدواریم زمینه حضور مردم در صحنه و توجه به خواست آنان همواره به عنوان بزرگترین پشتوانه ادامه حیات عزتمندانه مردم مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای سوم خرداد حماسه آفرینی مردم در دوم خرداد سال ۱۳۷۶ بود، اضافه کرد: حضور مردم در صحنه و به عبارت دیگر این حماسه حضور موجب عزت مردم ایران، مشروعیت بیشتر نظام در قالب استانداردهای جهانی و تقویت جمهوری اسلامی ایران در مناسبات جهانی شد.

وی اضافه کرد: هرنوع تسهیل و راهگشایی برای حضور مردم در صحنه و ایجاد امکان انتخاب و احترام به نظریات آنها و تضمین آزادی‌های قانونی و مشروع آنها گامی در جهت پایبندی به آرمان‌های حماسه آفرینان سوم خرداد و جنگ تحمیلی است.

کد خبر 495598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.