افتتاح رسمی ابرپروژه شهید سلیمانی/ گره‌هایی را باز کردیم که امیدی به بازشدنشان نبود

شهردار اصفهان گفت: پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی با حضور وزیر راه و شهرسازی به زودی به صورت رسمی افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _یکشنبه دوم خردادماه ۱۴۰۰_ در آئین بهره برداری از پروژه‌های عمرانی سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اظهار کرد: خرسندم امروز همزمان با خردادی که خاطرات تلخ و شیرین بسیاری از آن داریم و هر روز آن می‌تواند صفحه بزرگی از تاریخ را معرفی کند گرد هم آمدیم تا شاهد اتفاقات خوشایند دیگری در شهر باشیم.

وی تصریح کرد: به مناسبت سوم خرداد ماه روز پیروزی نیروهای کشور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و آزادسازی خرمشهر، پرچم جمهوری اسلامی ایران در کنار مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی به اهتزاز درآمد پلی که از جهات مختلف در کشور نمونه بوده و به لحاظ سرعت در احداث نیز رکوردزنی کرده است.

انقلاب عمرانی در شهر اصفهان فقط یک شعار نبود

شهردار اصفهان افزود: مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی قرار بود در مدت زمان ۳۲ ماه احداث شود، اما با تدابیر در نظر گرفته شده و تلاش کارکنان و مهندسان در مدت زمان ۲۰ ماه و ۲۰ روز تکمیل شد.

نوروزی تأکید کرد: انقلاب عمرانی در این دوره مدیریت شهری شعار نبود بلکه یک حرکت عظیم عمرانی بود که در شهر آغاز شد و در حال حاضر انسان‌های منصف در قضاوت‌های خود درباره عملکرد شورا و شهرداری، مدیریت شهری اصفهان را مدیریتی توانمند معرفی می‌کنند که توانسته با حرکت خردمندانه و جمعی و با تصمیمات اتخاذ شده در شورای شهر و با هماهنگی اجزای مدیریت استان و همکاری مردم حرکتی را آغاز کند که امروز هر مسافری به اصفهان می‌آید اذعان دارد که اصفهان متحول شده است و این بیان حاصل مروری بر فعالیت‌های گذشته و مقایسه اقدامات شده در این دوره نسبت به دوره‌های قبل است.

وی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته گره‌هایی باز شد که امیدی به بازگشایی آن‌ها نبود، تأکید کرد: انجام برخی اقدامات در شهر تبدیل به رؤیا شده بود، اما امروز این رویاها تفسیر شده است. ۴۵ سال پیش میدان بزرگمهر یک چند راهی شکننده و محلی بسیار وحشتناک بود و این شرایط به موازات آن در پینارت نیز وجود داشت، اما در این سال‌ها اقدامات زیادی انجام شد تا این محور سر و سامان بگیرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: بسیاری از اقدامات قرار بود ۲۰ سال پیش انجام شود که خرسندیم اقدامات زیرساختی زیادی همچون آغاز عملیات احداث پروژه حلقه حفاظتی شهر در این دوره آغاز شد و کام مردم را شیرین کرد.

احداث تقاطع غیر همسطح در خیابان آتشگاه

نوروزی با بیان اینکه به زودی پروژه‌ای شبیه به مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی در مجاورت زندان مرکزی اصفهان در مسیر حلقه حفاظتی شهر کلنگ زنی و احداث خواهد شد، افزود: حلقه حفاظتی محدود به این بخش از شهر نیست بلکه تداوم می‌یابد؛ در خیابان آتشگاه آزادسازی اراضی واقع شده در مسیر رینگ چهارم به زودی آغاز می‌شود تا این حلقه ۸۰ کیلومتری شکل بگیرد.

وی افزود: در این دولت عملیات اجرایی کنارگذر شرق اصفهان که ۲۰ سال پیش آغاز شده و چندین سال زمین‌گیر شده بود، اجرایی شد که رینگ چهارم و کنارگذر شرق با شعاعی بزرگ به گذر غرب متصل می‌شود و این اقدام به معنای حفاظت از شهر، کاهش ترافیک، آسودگی و آرامش مردم است.

تبدیل اصفهان به قطب خشکبار کشور

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه‌های سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری خاطرنشان کرد: امروز برای دوازدهمین بار در طول چهار سال گذشته شاهد افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های این سازمان هستیم. ۱۲ افتتاح و کلنگ زنی در یک سازمان به معنای رکوردشکنی و انجام کاری بزرگ است که باید به تمام سازمان‌ها و مناطق تعمیم داده شود.

وی با قدردانی از اقدامات شده سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری در سه سال اخیر در راستای حفظ محیط زیست تصریح کرد: در میدان مرکزی میوه و تره بار سالن‌هایی برای فروش تره بار احداث شد که اوایل استقبال کمتری شد و بسیاری از واحدهای صنفی مرتبط در میدان بهار، سبزه میدان و صارمیه حاضر نبودند از محل جدید خرید کنند، اما اگر این سالن‌ها احداث نمی‌شد روزانه این حجم از خودرو که به این محل مراجعه می‌کنند، در شهر تردد داشتند که ترافیک زیادی به همراه داشت.

شهردار اصفهان ادامه داد: اگر امروز غرفه‌های خشکبار در میدان مرکزی میوه و تره بار شکل می‌گیرد به معنای رهایی خیابان‌های صارمیه، ولیعصر و جهاد از تردد کامیون‌هایی است که روزانه نقل و انتقال خشکبار را به واحدهای صنفی عمده فروشان در محدوده شهر انجام می‌دادند.

نوروزی خاطرنشان کرد: با راه اندازی مجتمع صنفی عمده فروشان خواروبار در میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان به قطب خشکبار کشور تبدیل می‌شود در واقع این محل کانون بزرگی برای فعالیت‌های اقتصادی کوچک است؛ مجتمع صنفی عمده فروشان خواروبار همچون کارخانه‌های کوچکی است که فعالیت آنها اشتغال‌زایی را به همراه دارد.

وی با اشاره به افزایش هشت برابری بودجه سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری گفت: بودجه این سازمان از ۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته که گویای اقدام بزرگ و حرکت ارزنده در این سازمان است.

شهردار اصفهان گفت: کسانی که برای استفاده از غرفه‌های مجتمع صنفی خواروبار و خشکبار در میدان مرکزی میوه و تره بار پیشتاز شدند، باید بدانند که این پیشگامی گرچه در مدت کوتاه هزینه دارد اما در یک بازه زمانی چهارساله بی شک ارزش افزوده بسیاری خواهد داشت که تمام نبود نفع‌ها را جبران خواهد کرد؛ امیدواریم شاهد افتتاح و کلنگ زنی دیگر پروژه‌های شهر باشیم.

افتتاح پیاده راه چهارباغ با حضور وزیر میراث فرهنگی

نوروزی با بیان اینکه افتتاح برخی پروژه‌ها باید با حضور مقامات ملی انجام می‌شود، تصریح کرد: پروژه چهارباغ که به عنوان نگین درخشان در اذهان مردم نقش بسته و همه ایرانیان با شنیدن اقدامات شده در این محور تاریخی منتظرند تا با مناسب شدن شرایط به اصفهان آمده و از آن بازدید کنند و با حضور وزیر میراث و گردشگری به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهره برداری رسمی از پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی با حضور وزیر راه و شهرسازی به زودی انجام خواهد شد، تصریح کرد: اگر خواستار شهری آباد با اقدامات منطقی در چهارچوب مقررات هستیم باید این برنامه‌ها تدوام یابد و اصفهان ۱۴۰۵ تحقق پیدا کند؛ هیچکس نباید در مسیر انقلاب عمرانی خللی وارد کند.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: با همت همه مردم حرکت انقلابی در عرصه عمرانی برای سال‌ها تداوم یابد تا شاهد بروز گره‌های کور در شهر نباشیم.

کد خبر 495585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.