لزوم نامگذاری معبری به نام مرحوم اکبر ترکان

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از کمیته نامگذاری شورا تقاضا کرد معبری اصلی به نام مرحوم ترکان نام گذاری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن رسولی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با تبریک سالگرد حماسه دوم خرداد و سالروز نوسازی سیاسی و سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر طی تذکری خطاب به صدا و سیما و هیأت دولت در صحن شورای شهر گفت: لم یشکور المخلوق، لم یشکر الخالق. مهندس اکبر ترکان برادر دو شهید و فارغ التحصیل دانشگاه شریف متأسفانه در سن ۶۹ سالگی از میان ما رفت. وی بی تردید یکی از چهره‌های ماندگار و صاحب سبک در مدیریت و توسعه متوازن و همه جانبه کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: پایه گذار جهاد سازندگی لرستان، استاندار ایلام ، استاندار هرمزگان، مدیرعامل سازمان صنایع دفاع، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزیر راه و ترابری، جانشین رئیس ستاد انتخاباتی آقای روحانی در سال ۹۲، مدیر فرآیند تحویل و تحول دولت‌های قبلی و فعلی، مدیرعامل سازمان گسترش صنایع ایران، مشاور رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور تنها بخشی از حوزه‌های خدمتی این مدیر برجسته و خلاق جمهوری اسلامی است.

خزانه دار شورا افزود: ترکان ساده زیست، توسعه گرا و تحول آفرین بود. چاپلوسی در مرام او نبود. سریع و شجاع، بی ادعا و دلسوز ایران بود. با این وجود ملاحظه کردیم که صدا و سیما که رئیس محترم فعلی این سازمان در دوره‌ای کارمند این مدیر برجسته بوده و نیز دولت و شخص آقای روحانی که مدیون او هستند و سایر مقامات کشور کمترین اقدامی در جهت تکریم این مرحوم انجام ندادند. البته مرحوم ترکان و دوستان و خانواده این عزیز هیچ توقعی از کسی ندارند اما وظیفه ماست که بزرگان خود را تکریم کنیم.

وی ادامه داد: بر این اساس از کمیته نامگذاری شورا تقاضا دارم به پاس خدمات ایشان در کشور و نیز حوزه مدیریتی شهر تهران نسبت به نام‌گذاری معبری اصلی و درخور شان و منزلت وی اقدام کند.

به گزارش ایمنا، اعضای شورای شهر تهران طی یک طرح یک فوریتی از کمیسیون نام گذاری درخواست کردند که معبری اصلی به نام اکبر ترکان نام گذاری شود که با ۱۹ رأی مصوب شد.

کد خبر 495575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.