نظارت شدید بر برگزاری امتحانات خردادماه

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: اکنون در مورد برگزاری امتحانات پایانی پایه نهم و دوازدهم در مدارس نگرانی وجود دارد و بر شرایط برگزاری آزمون‌های حضوری در مدارس نظارت کامل می شود و برخوردهای قضایی کاهش یافته است.

سیدمهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا ویروس، اظهار کرد: با توجه به تغییر رنگ‌بندی بیماری کرونا در بیشتر نقاط اصفهان و به خصوص خود شهر اصفهان که به وضعیت نارنجی تبدیل شده است سطح رعایت پروتکل‌ها نیز تغییر کرده است چرا که محدودیت‌ها برای شغل‌های یک و دو برداشته شده و فعالیت‌شان بیشتر شده و به دنبال آن جنب‌وجوش مردم هم در سطح شهر بیشتر شده است.

وی با بیان این که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز خرید و حتی سیستم‌های حمل و نقل عمومی اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: در هفته گذشته با توجه به تغییر رنگ شهر اصفهان بحث برخوردهای قضائی و قانونی مراکزی که قبلاً تخلف داشتند کاهش یافته است و اکنون در مورد برگزاری امتحانات پایانی پایه نهم و دوازدهم در مدارس نگرانی وجود دارد و بر شرایط برگزاری آزمون‌های حضوری در مدارس نظارت کامل می‌شود و بازرسان ما به شدت درگیر این موضوع هستند.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: توصیه ما برگزاری آزمون‌ها در فضای باز مدارس است تا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا مشکلی برای دانش‌آموزان پیش نیاید، سرپیچی از رعایت پروتکل‌ها شرایط بدی را ایجاد خواهد کرد.

وی در خصوص نحوه نظارت بر فعالیت مشاغل، اضافه کرد: نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع که در گروه‌های شغلی یک و دو فعالیت می‌کنند، به ویژه گروه شغلی یک که بیشتر مراجعه کننده دارد، ادامه دارد و در این زمینه با تعدادی از واحدهای متخلف که در تهیه و توزیع مواد غذایی شرکت دارند برخورد شده و دو انبار بزرگ مواد غذایی غیرمجاز که فرآوری مواد غذایی را انجام می‌داد، کشف و با خاطیان برخورد شده است.

میرجهانیان گفت: اکثر اخطاریه‌های بهداشتی در مورد رعایت پروتکل‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و تعداد مشتریان به مراکز تهیه و توزیع اغذیه، فست فودها و رستوران‌ها بوده است.

کد خبر 495518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.