حجم موجودی کالاهای اساسی در بندرامام به ۴.۴ میلیون تن رسید

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: افزون بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی در انبارهای بندر امام موجود است که با احتساب کالاهای روی کشتی‌های در حال تخلیه و بندرگاه به چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تن می‌رسد.

به گزارش ایمنا، بابک دین پرست روز یکشنبه در بازدید از انبارهای کالاهای اساسی، کارخانجات تولید روغن و صنایع جانبی مستقر در اداره کل بنادر و دریانوردی بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: ۷۵ تا ۸۰ درصد کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی مورد نیز کشور از بندر امام وارد شده و یک بندر استراتژیک محسوب می‌شود.

وی با اشاره به کمبود کامیون برای حمل کالاهای اساسی به عنوان مهمترین مساله در خصوص واردات این کالاها، بیان کرد: براساس پیگیری با ۲ تن از معاونان وزارت راه قرار است تا پایان هفته مشکل برطرف شود. علت کمبود کامیون گسیل بخشی از ناوگان حمل نقل جاده‌ای به خرید و جابجایی غلات داخلی به خصوص گندم و کلزا است که در این زمان از سال در استان‌های جنوبی کشور به ویژه خوزستان به کار گرفته می‌شود.

دین پرست در ادامه توضیح داد: سایر مشکلات مربوط به یکسری ناهماهنگی بین دستگاه‌ها است که در این خصوص مصوبات بسیار خوبی توسط دولت اتخاذ شد و در ستاد تنظیم بازار کشور قرار شد ۹۰ درصد کالاهای اساسی واردکنندگان با اخذ تعهد از گمرک خارج شود که گمرک روز گذشته برای مدیر کل گمرک استان ابلاغیه صادر کرد تا هماهنگی‌های لازم انجام شود و استاندار پیگیری نماید.

وی اضافه کرد: دولت به رغم همه محدودیت‌های تأمین اعتبار برای تأمین ارز مورد نیاز، اعتبار و ارز مورد نیاز را تأمین کرده مشکلی از نظر تأمین کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 495513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.