اولین شهر در بازسازی اتوبوس‌ها با منابع ملی بودیم/ نقش برجسته اصفهانی‌ها در حماسه ۳ خرداد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از کسانی که جهت اخذ اعتبار لازم تلاش کردند تا اصفهان به عنوان اولین شهر برای بازسازی اتوبوس‌ها از منابع ملی استفاده کند، تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بهره‌برداری از چند اتوبوس شهری بازسازی شده در هفته گذشته، اظهار کرد: حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس دپو شده در مرکز شهید محرابی وجود داشت که با توجه به شرایط تحریم لازم بود تدبیری اندیشیده شده و با بازسازی به چرخه خدمت‌رسانی بازگردند.

وی افزود: ابتدا قرار بود برای بازسازی هر اتوبوس ۲۷۰ میلیون تومان در نظر گرفته شود که پس از آن، این مبلغ به ۴۰۰ میلیون تومان رسید بنابراین به‌جای بازسازی ۷۰۰ دستگاه، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس با استفاده از اعتبارات صندوق ملی امید بازسازی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با تلاش خوبی که شد ۴۷ دستگاه اتوبوس اخیراً بهره‌برداری شد که ورود آن به شهر، با شکل ظاهری مناسب، امکانات فنی و سرمایش و گرمایش مطلوب خواهد بود و در کاهش آلودگی هوا اثرگذار است.

وی با تاکید بر این که باید این فرایند استمرار داشته باشد و اتوبوس‌های بر زمین‌ مانده دیگر نیز به چرخه خدمات‌دهی اضافه شود، ادامه داد: اتفاق مهم دیگری که در روزهای اخیر افتاد کسب مجوز بازسازی بخشی از اتوبوس‌ها توسط شرکت اتوبوسرانی بود تا با ورود این شرکت به عنوان پیمانکار، شهرداری به عنوان کارفرما و استانداری به عنوان ناظر، فرایند بازسازی اتوبوس‌ها با کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت عمل همراه شود.

نصراصفهانی از تمامی کسانی که جهت اخذ اعتبار لازم تلاش کردند تا اصفهان به عنوان اولین شهر برای بازسازی اتوبوس‌ها از منابع ملی استفاده کند تقدیر کرد.

هم‌پیوندی، در شناساندن اصفهان در استان‌های دیگر کمک می‌کند

وی تصریح کرد: پس از بروز سیل سال ۹۸ در سیستان و بلوچستان و حضور شهردار اصفهان در مناطق سیل‌زده، مذاکراتی شد و قرار بود حمایت شهرهای کشور در این مناطق موقت نباشد و اقدامات استمرار داشته باشد که این استمرار تحت عنوان هم‌پیوندی میان شهر بنت در سیستان و بلوچستان و اصفهان تحقق پیدا کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قرار شد علاوه بر آن که شهرداری اصفهان برای بازسازی مناطق سیل‌زده ظرفیت‌های فنی خود را در اختیار بنت قرار می‌دهد، خیریه‌ای نیز برای ساخت بیمارستان در اصفهان تشکیل شده و از گوشه و کنار کشور برای این اقدام کمک جمع‌آوری شود که این امر در حال تحقق است.

وی خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر برای پیگیری امور، به زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان سفر کردیم و این سفر ضرورت کمک بیشتر به سیستان و بلوچستان را بیش از گذشته برایمان مشخص کرد.

نصراصفهانی ادامه داد: بر اساس ظرفیت و انتظاراتی که از اصفهان به عنوان یک شهر پیشتاز می‌رود لازم است در کنار خواهرخواندگی که با شهرهای همتراز خود در سطح بین‌المللی و فرامرزی داریم، هم‌پیوندی با شهرهای ایران نیز دنبال شود.

وی تاکید کرد: وقتی ارتباط با شهرها می‌تواند در خارج از کشور شکل گیرد بنابراین می‌توانیم با شهرهای کشور نیز هم‌پیوند شویم و بدون این که هزینه مالی چندانی برای شهر داشته باشد، با تعامل و رفت و آمدها و استفاده از ظرفیت‌های موجود دو طرف بستری برای همپوشانی اهداف دو شهر ایجاد شود.

وی با تاکید بر لزوم شناخت بیشتر نسبت به ظرفیت‌های کشور در استان‌های مختلف برای تقویت ارتباط میان شهرها، گفت: طرح هم‌پیوندی مورد استقبال استاندار سیستان بلوچستان و سایر مقامات استان قرار گرفت و این سفر دو روزه و شوقی که میان مردم این استان بود نشان داد که هم‌پیوندی می‌تواند در معرفی بیشتر اصفهان به مردم استان‌های دیگر مؤثر باشد.

نصراصفهانی با اشاره به افتتاح طرح‌های سازمان میادین شهرداری در قالب "هر یکشنبه یک افتتاح" اظهار کرد: بودجه این سازمان در سال ۱۴۰۰ ابتدا ۵۰۰ میلیارد تومان بود که به ۶۰۰ میلیارد تومان رسید و اگر این بودجه احصا شود پروژه‌های بزرگی منطبق با مأموریت‌های سازمان در شهر اتفاق خواهد افتاد.

نقش اصفهانی‌ها در دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست

وی با اشاره به سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی، گفت: شهدا دور از هرگونه خودنمایی و ریا، شجاعانه از خاک، ناموس و مردم این کشور در مقابل دشمن تا دندان مسلح آن روز دفاع کردند و بر ماست که ادامه دهنده راه آن‌ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شهیدان از نفس افتادند اما نگذاشتند ما از نفس بیفتیم، قامت راست کردند تا ما در برابر دشمنان قامت خم نکنیم، رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند؛ هیچ سلیقه و جناحی نمی‌تواند آن‌ها را به نام خود مصادره کند زیرا متعلق به همه ملت بوده و مردم نیز قدردان ایثار و از خود گذشتگی آن‌ها هستند.

وی با اشاره به نقش برجسته رزمندگان اصفهانی در حماسه آزادسازی خرمشهر، خاطرنشان کرد: ایثارگری و از جان گذشتگی اصفهانی‌ها نه تنها در حماسه آزادسازی خرمشهر بلکه در تمام دروان هشت ساله دفاع مقدس ماندگار خواهد ماند و این نقش‌آفرینی بر هیچ کس پوشیده نیست.

کد خبر 495450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.