اخراج خبرنگار یهودی حامی فلسطین از آسوشیتدپرس

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، امیلی وایلدر فعال هوادار حقوق فلسطینیان را در پی انتشار پیام هایش در رسانه های اجتماعی در انتقاد از رژیم صهیونیستی، به اتهام نقض سیاست های رسانه ای این سازمان اخراج کرده است.

به گزارش ایمنا، تارنمای بازفیلد و روزنامه گاردین لندن نوشت: یک خبرنگار ۲۲ ساله یهودی فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد، تنها سه هفته پس از آغاز به کار در دفتر اسوشیتدپرس در فینیکس آریزونا، در پی انتشار دوباره پیام‌های قدیمی‌اش در شبکه‌های اجتماعی در انتقاد از اسرائیل و همچنین فعالیت‌های دانشگاهی‌اش در حمایت از فلسطینیان، در رسانه‌های راست گرا، بیکار شد.

سخنگوی اسوشیتدپرس این تصمیم را چنین توجیه کرده که برای جلوگیری از ایجاد شرایط خطرناک برای دیگر روزنامه نگاران این سازمان حاضر در صحنه حوادث، به علت سخنان یکی از کارکنان این مؤسسه بوده است.

به گفته وایلدر؛ سردبیرش در اسوشیتدپرس به پرسش او درباره اینکه کدام یک از پیام‌های توئیتری‌اش، ناقض سیاست‌های این خبرگزاری بوده، پاسخی نداده و سخنگوی این سازمان نیز به پیام خاص منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اشاره نکرده است.

چندین خبرنگار و روزنامه نگار روز جمعه با انتقاد از این تصمیم اسوشیتدپرس، به تأثیر بسیار منفی آن بر دیدگاه‌های هوادار فلسطین همکارانش در برابر افکار همگانی اشاره کردند.

این رژیم در جنگ ۱۲ روزه با غزه، دفتر این خبرگزاری را به همراه چند رسانه دیگر در این سرزمین فلسطینی، منهدم کرد.

پیش تر آهرون کوهن سخنگوی یک گروه یهودی در انگلیس به ایرنا گفته بود: از آنچه در فلسطین اشغالی به نام یهودیان، تورات و خداوند رخ می‌دهد شرمسار هستیم و به فلسطینیان توصیه می‌کنیم دست از مقاومت برندارند و به جنگ با صهیونیست‌ها ادامه دهند تا سرانجام فلسطین آزاد شود.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که تاکنون بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شده اند.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۱ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت، پنجشنبه شب در یک نشست ۳ ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد. این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد و ملت فلسطین پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

منبع: ایرنا
کد خبر 495393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.