۶۰۰ هکتار جنگل کاری گسترده در کرج انجام شده است

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: در برخی از مناطق شهر که از مهمترین پدیده‌های ریز گردی را در جاده حلقه دره وجود داشت، مدیریت شهری کرج حدود ۶۰۰ هکتار جنگل کاری گسترده انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس زارع امروز (شنبه) در آئین افتتاح پروژه‌های زیست محیطی کرج، با بیان اینکه رویکرد شورای پنجم نسبت به محیط زیست شهر نمایان است، اظهار کرد: کمیته محیط زیست و سلامت در این دوره از شورای شهر تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف با نگاه زیست محیطی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، افزود: یکی از چالش‌های دوره پنجم از سال ۹۶، تشدید میزان آلایندگی‌های محیط شهری همچون آلودگی هوا، خاک، آب‌های سطحی و غیره بود که به خوبی به آن پرداخته شد.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: احداث قطار شهری که یکی از مهمترین اقدام مدیریت شهری در ابتدای دوره پنجم است، زیرا این پروژه زیست محیطی می‌تواند در کاهش آلایندگی‌ها تأثیر داشته باشد؛ این پروژه علی رغم تورم و گرانی‌های موجود در بازار پیشرفت خوبی داشته است.

وی با اشاره به نوسازی اتوبوس‌های فرسوده شهر که یکی از موارد آلایندگی زیست محیطی بود، گفت: همچنین مصوبه‌های مختلفی در کمیسیون ماده بیست همچون پروژه کاهش میزان مصرف برق در ساختمان‌های شهرداری، جمع‌آوری روان آب‌ها برای کاشت فضای سبز و غیره از جمله این اقدامات بوده است.

زارع ادامه داد: در برخی از مناطق شهر که از مهمترین پدیده‌های ریز گردی را در جاده حلقه دره وجود داشت، مدیریت شهری کرج حدود ۶۰۰ هکتار جنگل کاری گسترده انجام داده است، همچنین در حلقه دره پروژه‌های متعددی در راستای کاهش آلایندگی زباله‌ها و بازیافت آنها و جمع‌آوری شیرابه‌ها انجام شده که شایسته تقدیر است.

وی افزود: کرج تنها شهری است که سه مرکز تصفیه خانه فاضلاب دارد، همچنین هوشمند سازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در جهت کاهش توقف خودروها یکی دیگر از این موارد است.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: عنوان محیط زیست در ساختار شهرداری وارد شده و علی رغم فعالیت‌های این دوره، نگرانی‌های جدی در خصوص آلایندگی‌ها در کرج وجود دارد که باید مدیریت شهری به آنها بپردازد.

کد خبر 495290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.