بازدید روزانه ۶ اکیپ از حوزه‌های امتحانات ‌نهایی

معاون ‌آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: امتحانات نهایی ‌دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم در ۵۴۰ پایگاه با جمعیت کمتر برگزار می‌شود و روزانه حداقل شش اکیپ بازدید برای کنترل رعایت پروتکل های بهداشتی ‌به مناطق و نواحی آموزش و پرورش در سطح استان اصفهان اعزام می شوند.

محمدرضا ناظم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بازدید روزانه ناظران آموزش و پرورش از حوزه‌های امتحانات نهایی، اظهار کرد: از طریق اداره کل روزانه حداقل شش اکیپ بازدید به مناطق و نواحی آموزش و پرورش اعزام می‌شوند و هم مدیرکل آموزش و پرورش و هم معاونین در اکیپ‌های مختلف از حوزه‌های امتحانات نهایی دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم برای کنترل رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازدید می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این شش اکیپ، روزانه بازدیدهایی به وسیله مدیران مناطق و نواحی آموزش و پرورش انجام می‌شود، در طی چند روز گذشته که از برگزاری امتحانات نهایی مدارس متوسطه دوم و نهم می‌گذرد از پنج منطقه آموزش و پرورش اصفهان بازدید داشتیم و رعایت موازین بهداشتی، پروتکل‌ها، زدن ماسک، حضور مراقب بهداشتی، استفاده از مواد ضدعفونی کننده، وجود اتاق ایزوله، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب حوزه‌های امتحانی مثبت ارزیابی شده است.

فعالیت ۵۴۰ حوزه و برگزاری امتحانات نهایی با جمعیت کمتر

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: دو سال گذشته قبل از شیوع ویروس کرونا در استان برای برگزاری امتحانات نهایی حدود ۲۹۰ حوزه امتحانی فعالیت داشت و امسال به دلیل شیوع کرونا و به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شلوغی حوزه‌های امتحانی به ۵۴۰ حوزه افزایش یافت تا امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم با جمعیت کمتر برگزار شود.

وی تصریح کرد: قبل و بعد از برگزاری امتحانات نهایی معضل تجمع دوستانه دانش آموزان و بحث آنها روی امتحان وجود دارد، باید خانواده به این مسئله توجه کنند و به فرزندان تذکر جدی دهند که بعد از جلسه امتحان از حضور در تجمع دوستانه پرهیز کنند و سریع محل حوزه امتحانی را ترک کنند.

تخلفات حوزه‌های امتحانی را گزارش کنید

ناظم زاده، خاطرنشان کرد: اگر حوزه امتحانی تخلف و کاستی در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشد، باید خانواده‌ها حتماً به ادارات نواحی و مناطق مربوطه یا اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان مورد تخلف را اطلاع دهند تا سریع برخورد لازم بشود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: حفظ سلامتی دانش آموزان برای آموزش و پرورش بسیار مهم است و تخلف‌ها را به سرعت پیگیری کرده و برطرف کردن مشکلات اولویت اول است، حوزه‌های امتحانات نهایی دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم شهرستان‌ها نیز به صورت مرتب بازدید می‌شود.

بازدید از حوزه‌های امتحانی در شهرستان‌های استان

وی اظهار کرد: از فردا و روزهای آینده از حوزه‌های امتحانات نهایی مدراس متوسطه نهم و دوازدهم شهرستان‌های شهرضا و مبارکه بازدید خواهیم داشت و مدیر کل آموزش و پرورش و معاونین در ایام امتحانات به طور مرتب از حوزه‌های امتحانی در سطح استان بازدید می‌کنند تا پروتکل‌های بهداشتی برای دانش آموزان به خوبی رعایت شود.

کد خبر 495265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.