شادی به حاشیه شهر مشهد آمد

اعضای شورای شهر مشهد در واکنش به افتتاح بوستان اردیبهشت، آن را اتفاقی مبارک در حاشیه شهر و قدمی ارزشمند در جهت رفاه حال ساکنان آن دانستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد رضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در حاشیه این کلانشهر نوشت:

"حاشیه شهر مشهد محصول و ثمره نیم قرن غفلت و ضعف نظام برنامه‌ریزی شهری و در رأس آن وزارت مسکن و شهرسازی و همچنین شورای عالی معماری و شهرسازی است چرا که نتوانسته‌اند متناسب با نیاز جامعه و به ویژه اقشار محروم، طرح‌های مربوط به حریم شهرها و طرح‌های جامع و تفصیلی را به موقع آماده کنند.

همین قصور و کوتاهی سبب شده تا نتوان به شکلی هدایت شده، نیاز مردم در بحث تأمین سرپناه را پاسخ داد؛ لذا شاهد تفکیک اراضی کشاورزی و ساخت‌وسازهای ناپایدار و غیرایمن، با پایین‌ترین سرانه‌های خدماتی هستیم. از سوی دیگر، شهرداری نیز در بحث کنترل و جلوگیری از ساخت‌وسازهای بی‌رویه و خلاف ضوابط و مقررات ناتوان بوده است.

هر اتفاق میمون و مبارکی که در حاشیه شهر رخ می‌دهد و قدم ارزشمندی در جهت رفاه حال ساکنان آن برداشته می‌شود تا التیامی بر دردهای آنان باشد، همه حضور پررنگ دارند و خوشحال هستند؛ به نحوی که گاه متولیان اصلی امر که تلاش وافری داشته‌اند، مورد غفلت قرار می‌گیرند. اگر بخواهیم مسائل و مشکلات حاشیه شهر مشهد به معنای واقعی حل و فصل شود، مجلس شورای اسلامی و دولت محترم نیز باید جملگی پای کار بیایند چراکه با معضلی ملی روبرو هستیم.

مفتخریم که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر در راستای تحقق سیاست توسعه متوازن و عدالت‌محور که وعده آن را در لیست امید به مردم دوست‌داشتنی و قدرشناس مشهد دادیم، چندین برابر درآمد حاصله از مناطق کم‌برخوردار و پیرامونی، صرف اداره و تعریف و اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در این پهنه‌ها شده ولیکن توان مدیریت شهری محدود است و مطالبه مناطق کم‌برخوردار را بایستی به سطح ملی ارتقا داد.

با نزدیک‌تر شدن به ایام انتخابات، برخی جریان‌ها و نامزدهای شورای ششم شهر مشهد سخنان عجیب و غریبی ایراد می‌کنند و به شکل ناصوابی روی موضوع حاشیه شهر مانور می‌دهند. مظلوم حاشیه شهر که فقط در زمان انتخابات محوریت پیدا می‌کند و دوستدارانش پررنگ می‌شوند؛ دوستدارانی که در ادوار پیشین مدیریت شهری، همفکران و رفقایشان بر مسندهای مختلف تکیه زده بودند و همین حاشیه شهر را مدیریت می‌کردند. پس خوب است که گریزی به گذشته بزنند و عملکردها را رصد کنند.

مظلوم حاشیه شهر، از این جهت که عده‌ای گمان می‌کنند با فضا سازی و حرکت‌های عوام‌فریبانه و پوپولیستی و شعاری می‌توانند ساکنانش را فریب دهند و به مقاصد خود دست پیدا کنند. در حالی که حاشیه شهر از مردمانی بسیار هوشمند و فهیم برخوردار است و به خوبی تشخیص می‌دهند که چه کسانی و با چه نگاه و تفکری کارهای بنیادی و اساسی و مقوم توسعه انجام داده‌اند به نامزدهای شورای ششم توصیه می‌کنم که حاشیه شهر را بشناسند، سپس در مورد آن صحبت کنند و فردوسی حکیم چه نیکو می‌گوید که ز قیصر چو بیهوده آید سخن بخندد بران کار مرد کهن"

همچنین شهناز رمارم عضو شورای شهر مشهد در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"دیشب همه شهروندان خوشحال بودند، چه خانواده‌ای که تعطیلات آخر هفته را در قسمت برخوردار شهر در کوه پارک و چهل بازه گذراند، چه خانواده‌ای که در جشن نورافشانی افتتاح بوستان اردیبهشت، اردیبهشت را در ۴۰ قدمی منزلش به سر کرد.

ما در شورای پنجم شعار تغییر دادیم، تغییری که هم در روح و کالبد شهری مشهود باشد، هم در جسم و فضای شهری! شورای پنجم مشهد با شعار مؤکد توسعه حاشیه شهر وعده انتخاباتی نداد، اما در عمل ثابت کرد، پروژه‌هایی که تاکنون در این قسمت راکد مانده بود و گره به دست وعده و عیدها باز نشد را جامه عمل پوشانده است.
پروژه بوستان اردیبهشت از آن دسته پروژه‌هایی ست که ۳۷ سال راکد مانده و گره کوری شده بود که این سال‌ها به دست هیچ مسئول و ارگانی باز نشد تا اینکه سرانجام، مدیریت شهری مشهد دیوار این وعده و عیدهای ۳۷ ساله را با احداث بوستان اردیبهشت فروریخت.

در هر بازدیدم از شهرک شهید رجایی و نشستن پای صحبت‌های مردم عزیز و خونگرم منطقه، بزرگ‌ترین مطالبه این عزیزان که هر بار به گوشم آشنا می‌رسید، ایجاد فضای سبز بود که تحقق این مطالبه از وظایف اصلی شهرداری و مدیریت شهری به شمار می‌رفت و نباید سطحی‌ترین مطالبات تبدیل به بزرگ‌ترین مطالبه یک شهروند باشد.

قول داده بودیم هر شهروندی، برای چند ماه هم که از شهرش دور باشد، با ورود به شهر تغییرات محسوس شهری را احساس کند، که با توجهات و یاری امام هشتم و همت یکایک همکاران عزیز، این قبیل اتفاقات محقق شد. امیدوارم چرخه تغییرات مثبت در سطح شهر همچنان ادامه یابد و شاهد توسعه و آبادانی هرچه بیشتر مشهد الرضا، شهر امام مهربانی‌ها باشیم. "
 

رمضانعلی فیضی رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار نیز در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" خدا را شاکرم امروز نقطه عطفی بود در خدمتگزاری به مردم خوب شهرک شهید رجایی که پس از برچیده شدن دیوار نامهربانی در انتهای خیابان مهریز شاهد افتتاح بوستان پنج هکتاری در این منطقه بودیم سپاسگزارم خدای بزرگی را که به ما توفیق داد به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد که به نظاره بنشینیم لبخند شادمانی مردمی مهربان را که پس از چهل سال به آرزوی خود که داشتن پارک محلی بود رسیدند.

امروز بر خود واجب می‌دانم از حمایت‌های همکارانم اعضای محترم شورای اسلامی شهر مشهد سپاسگزاری کنم که همواره از تصویب پروژه‌ها، اختصاص بودجه و مهیا سازی زمینه‌های اجرایی اقدامات در این منطقه مصرانه و مشفقانه حمایت نمودند.

از خدای بزرگ مسئلت دارم که نیت خیر آنان را به عنوان سرمایه بزرگ معنوی در این دنیا و در جهان آخرت برایشان ذخیره و مقدمه به نیکی بگرداند.

امروز لبخند مردم مهربان و خونگرم مناطق پیرامونی و کم برخوردار به ویژه مردم خوب شهرک شهید رجایی و شهرک شهید باهنر و بالاخص مردم خیابان‌ها و محله‌های امیرآباد، مهریز، شهید فولادی، شهید غلامی، حر ۱۳، ۱۵ ،۱۷، ۱۹ و شهرک شیرین، نشان قدرشناسی از خادمین شأن بود و تا زنده‌ایم به خدمت به شهر امام مهربانی‌ها مشهدالرضا و مردم خوب مشهد افتخار می‌کنیم و تا آخرین لحظه خدمت خود در دوره پر افتخار پنجم شورای اسلامی شهر مشهد از هیچ کوششی برای سازندگی و آبادانی این ارض اقدس فروگذار نخواهیم کرد. از همه شما بابت حضور پرشور و حماسی و مثال‌زدنی در آئین افتتاح بوستان مهریز یا بوستان اردیبهشت سپاسگزار و قدردانم و برای همه شما آرزوی سلامتی و سعادت دارم. "

همچنین احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"حدود ۱۸۰ روز پیش دیوارِ زمینی در انتهای بلوار مهریز فرو ریخت تا برای مردم شریف آن منطقه بوستانی درخور و مصفا ایجاد شود. امروز الحمدالله با همت بالای شهردار محبوب مشهد جناب آقای دکتر کلایی و با حضور حضرت آیت الله علم الهدی نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم مشهد، برادر عزیزمان دکتر سید احسان قاضی زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و اعضای شورای اسلامی شهر شاهد آماده‌سازی و بهره‌برداری این بوستان بودیم.
امروز یکی از بهترین روزهای کاری‌ام در شورای شهر بود، چرا که شادی و خوشحالی را در چشمان همه دختران و پسران آن منطقه می‌دیدم - خدایا شکرت"

کد خبر 495244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.