پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱ خرداد ۱۴۰۰ + جزییات

در بازار سکه، خط ۱۰ میلیون تومانی برای معامله‌گران اهمیت زیادی دارد. کاهشی‌ها باور دارند، برای اینکه سکه در مسیر صعودی قرار بگیرد، باید بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت شود.

به گزارش ایمنا، با ثبات نسبی قیمت دلار، قیمت طلا و سکه هم در هفته گذشته ثبات نسبی داشت و دامنه تغییر قیمت‌ها چندان نیست.

دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران به تجارت‌نیوز گفت: قیمت سکه در یک ماه گذشته به ثبات نسبی رسیده است و در یک ماه اخیر بین ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نوسان داشته است. همچنین قیمت طلا هم در محدوده ۹۳۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰ هزار تومان به ثبات رسیده است.

نادر بذرافشان معتقد است قیمت واقعی سکه همان محدوده ۹ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ تومان است که ممکن است با پایان مذاکرات وین قیمت‌ها تا پنج درصد نوسان داشته باشد.

او همچنین درباره پیش‌بینی بازار طلا هم توضیح داد: خرید طلا و سکه به شدت کاهش داشته است و پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و سکه در هفته اول تغییر نداشته باشد.

صعود اونس طلا به قله جدید

قیمت طلا پس از کاهش نسبتاً شدیدی که روز چهارشنبه تجربه کرده بود، توانست قیمت‌های از دست رفته خود در معاملات روزهای بعد را بازیابی کرده و به سطوح بالاتری رشد کند. عمده دلیل افزایش قیمت طلا را می‌توان کاهش شاخص بازارهای سهام جهانی بر اثر کاهش خلق و خوی ریسک‌پذیری در بازار دانست که تقاضا برای سرمایه‌گذاری‌های امن مانند طلا را افزایش داد.

از طرف دیگر قیمت بیت‌کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده در روزهای پیشین شاهد افت سهمگینی بود و قیمت آنها به شکل چشمگیری کاهش یافت. این موضوع باعث شد تا تقاضا برای فلزات گرانبها افزایش یافته و سرمایه‌گذاران سنتی این اطمینان را کسب کنند که بیت‌کوین و رمزارزها نمی‌توانند ارزش هزاران ساله طلا را از بین ببرند. بر این اساس هر اونس طلا در معاملات روز جمعه (ساعت ۲۰ به وقت تهران) به ۱۸۷۵ دلار برسد.

هفته‌ای خنثی برای سکه

برخلاف افزایش قیمت اونس جهانی، بهای طلا و سکه در هفته گذشته به دلیل تغییرات کاهشی نرخ ارز و افت شدید تقاضا در بازار و همچنین اخبار اقتصادی و غیراقتصادی تأثیرگذار بر بازار فلز گران‌بهای داخلی، سیر نزولی را طی کرد به طوری که هر قطعه سکه بهار آزادی با ۱/ ۰ درصد بازدهی مثبت هفتگی به ۱۰ میلیون و ۷۰ هزار تومان دست یافت.

در این بین همراه با تعطیلی واحدهای صنفی در یک ماه گذشته و دوران بازگشایی آنها، تغییراتی در قیمت‌ها ایجاد نشد بلکه هر سکه بهار آزادی تمایلات کاهشی را از خود نشان داد. بر این اساس گفته می‌شود که بسیاری از معامله‌گران این بازار برای انجام داد و ستدهای خود همراه با تردید دست نگه داشته‌اند و برخی دیگر نیز در انتظار شفاف شدن بازار هستند.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 495189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.