می‌جنگیم تا ثابت کنیم که زنان هم جزو رجال سیاسی هستند

دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان نوشت: متأسفانه در سال ۱۴۰۰ و در قرن بیست و یک، شاهدیم که مرد بودن، معیار انسان بودن تلقی می‌شود؛ می‌جنگیم تا ثابت کنیم که زنان هم جزو رجال سیاسی و مردان هستند تا بتوانند از ابتدایی‌ترین حق انسانی خود که حق انتخاب شدن بوده، بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهیندخت مولاوردی در اینستاگرام خود نوشت:

"ثبت نام زهرا شجاعی، یک آزمون جدی برای شورای نگهبان و سخنگوی آن است / او یک شخصیت سیاسی و مذهبی است / متأسفانه در سال ۱۴۰۰ و در قرن بیست و یک، شاهدیم که مرد بودن، معیار انسان بودن تلقی می‌شود / می‌جنگیم تا ثابت کنیم که زنان هم جزو رجال سیاسی و مردان هستند تا بتوانند از ابتدایی‌ترین حق انسانی خود که حق انتخاب شدن بوده، بهره‌مند شوند.

با پایان ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، روند بررسی صلاحیت این افراد در شورای نگهبان در حال انجام بوده و یکی از مطالبات جدی افکار عمومی، توجه این نهاد به صلاحیت کاندیداهای زن در انتخابات پیش رو است. ثبت نام چهره شاخص و شخصیت سیاسی و مذهبی چون، زهرا شجاعی، یک آزمون جدی برای شورای نگهبان و سخنگوی آن بوده که بارها در ماه‌های اخیر بر این مهم تاکید داشتند که ثبت نام و حضور زنان، هیچ منعی از نظر قانونی ندارد. هرچند که در طول این سال‌ها، این منع را چه به لحاظ قانونی و چه به لحاظ عملی نداشتیم. چرا که ثبت نام به هر صورت از خانم‌ها انجام می‌شده و کسی به واسطه زن بودن از پروسه آن منع نشده است. اما مهم، روند و فرایند بعد از ثبت نام است. ما تاکنون، هیچگاه شاهد نبودیم که هیچیک از خانم‌ها از جمله زنده یاد اعظم طالقانی از سد تائید صلاحیت شورای نگهبان رد شده باشد.

متأسفانه در سال ۱۴۰۰ و در قرن بیست و یک، شاهدیم که مرد بودن، معیار انسان بودن تلقی می‌شودالان، این مسئله را به سان یک آزمون جدی می‌بینیم. جای تأسف بسیار است که در سال ۱۴۰۰ و در قرن بیست و یکم، هنوز در جامعه‌ای که مهد تمدن بوده و تاریخ و پیشینه تمدنی غنی دارد، شاهد هستیم که مرد بودن، معیار انسان بودن تلقی می‌شود. تازه داریم می‌جنگیم تا ثابت کنیم که زنان هم جزو رجال سیاسی و مردان هستند تا بتوانند از ابتدایی‌ترین حق انسانی خود که حق انتخاب شدن بوده، بهره‌مند شوند. "

می‌جنگیم تا ثابت کنیم که زنان هم جزو رجال سیاسی هستند

کد خبر 494933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.