بازآفرینی همت‌آباد با همکاری شهرداری اصفهان و اهالی محله بود

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: یکی از پروژه‌های موفق بازآفرینی در سطح کشور، پروژه محله همت آباد اصفهان است که با همکاری اهالی محله و شهرداری اصفهان انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی عبوری امروز_ پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت_ در آئین بهره برداری و افتتاح فاز اول "پروژه بازآفرینی شهری محله همت آباد اصفهان" اظهار کرد: یکی از پروژه‌های موفق بازآفرینی در سطح کشور، پروژه محله همت آباد اصفهان است که با همکاری اهالی محله و شهرداری اصفهان انجام شد. در این مجموعه برگشت کیفیت زندگی با محوریت توسعه محله و تجمیع ۲۳ واحد مسکونی با کیفیت نامرغوب و تبدیل به ۷۲ واحد مسکونی با کیفیت پیگیری و انجام شد.

وی افزود: با مصوبه اخیر هیئت وزیران، تسهیلات تبصره‌ای در بافت‌های ناکارآمد افزایش یافته و از ۶۰ میلیون تومان به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین اگر سازنده دارای صلاحیت ماده ۴ از شرکت بازآفرینی شهری باشد، به ازای هر واحد مسکونی ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کند؛ همچنین سقف ودیعه مسکن از ۲۰ میلیون تومان به ۶۰ میلیون تومان افزایش یافته است، بنابراین تقریباً ۸۰ درصد هزینه ساخت این واحدهای مسکونی توسط دولت تضمین و از سوی بانک مسکن عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطرنشان کرد: امروز بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی ۱۵ هزار متر زمین جدید در کنار این ساختمان‌ها به صورت تن‌خواه در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار می‌گیرد تا برای ساخت سایر مجموعه‌ها دغدغه تأمین زمین وجود نداشته باشد. این طرح به صورت پایلوت در دیگر مناطق مشابه نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 494896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.