دانمارک میزبان بزرگترین مرکز شارژ خودروهای الکتریکی

مقامات ارشد دانمارک بزرگترین مرکز شارژ خودروهای الکتریکی شبه‌جزیره اسکاندیناوی را در کپنهاگ احداث کرده‌اند تا از این طریق، مردم را به جایگزین کردن خودروهای بنزینی خود با نوعی الکتریکی آن سوق دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طرح احداث بزرگترین ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی اسکاندیناوی در پایتخت دانمارک از طریق همکاری شرکت سازنده تاکسی‌های عمومی و کمپانی ا. آن، بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری، تولید و توزیع برق در جهان صورت گرفته است. ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی در نزدیکی فرودگاه کپنهاگ احداث شده و فاصله زیادی با مرکز شهر ندارد. بنابراین، کاربران می‌توانند به راحتی وسایل حمل و نقل خود را از نیروی این ایستگاه بهره‌مند کنند و رانندگان تاکسی‌های عمومی نیز قادرند به حمل مسافران از فرودگاه بپردازند.

بزرگترین ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی شبیه جزیره اسکاندیناوی فعالیت خود را از یازدهم ماه مه آغاز کرده و با استقبال زیادی در میان کاربران وسایل نقلیه الکتریکی برخوردار شده است. مقامات اهل کپنهاگ امیدوارند در نتیجه این اقدام بتوانند دست کم تعداد هزار و ۷۰۰ تاکسی با موتور گازوئیلی را تا سال ۲۰۲۵، با نوع الکتریکی آن جایگزین کنند و همچنین، مردم عادی را به خرید خودروهای الکتریکی سوق دهند.

در حال حاضر، تعداد ۳۰۰ تاکسی عمومی برقی فعالیت خود را در پایتخت دانمارک و در مسیر بین فرودگاه تا مرکز شهر آغاز کرده‌اند، با این حال، شهردار کپنهاگ از توسعه این وسایل حمل و نقل پاک در سایر نقاط شهر نیز خبر داده و ادعا کرده تا چهار سال آینده هیچ تاکسی دیزلی در شهر تردد نخواهد کرد.

بد نیست بدانید که تا پیش از احداث این ایستگاه عظیم، رانندگان تاکسی‌های الکتریکی پایتخت دانمارک همیشه در دسترسی به مرکزی برای شارژ وسایل نقلیه خود با مشکل مواجه می‌شدند که همین امر، سایر مردم شهر را از جایگزین کردن خودروهای خود با نوعی الکتریکی دلسرد می‌کرد. امید است که در پی احداث این ایستگاه، مشکل مردم برای شارژ خودروهای خود برطرف و هر روز بر تعداد افرادی که به خریداری وسایل حمل و نقل سبز می‌پردازند، افزوده شود.

دانمارک میزبان بزرگترین مرکز شارژ خودروهای الکتریکی

کد خبر 494892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.