۵۳۰ هزار واحد مسکونی در کشور در حال آماده سازی است

وزیر راه و شهرسازی گفت:۵۳۰ هزار واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است. همچنین حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیز در این دولت به مردم تحویل داده شده است؛ باقیمانده واحدهای این طرح نیز تا پایان دولت ساخته و تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی امروز __پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه_ در آئین بهره برداری و افتتاح فاز اول "پروژه بازآفرینی شهری محله همت آباد اصفهان" اظهار کرد: گام مهمی در این محله برداشته شده، شهرهای ما عمدتاً از درون پوسیده و قابلیت زندگی را از دست داده است.

وی افزود: متروکه شدن شهرها نیز هزینه‌های زیادی خواهد داشت؛ سعی شد در این دوره در وزارت راه و شهرسازی پیشبرد برنامه بازآفرینی شهری بر مدار مردم متمرکز شده و مشارکت مردم به حداکثر برسد.
همچنین در این دوره متعهد شدیم که در سال ۱۴۰۰ آلونک نشینی و کپر نشینی را به پایان برسانیم که در چند استان پر آسیب همچون سیستان و بلوچستان این گام برداشته شده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان نیز محله همت آباد در اولویت قرار داده شد، از هم اکنون لازم است این پروژه با سرعت بیشتری پیش رود و حرکت ساخت و ساز در این محله‌ها سرعت گیرد. هزاران مشکل در هموار کردن مسیر طولی عرضه مسکن وجود داشت که از جمله آن می‌توان به قوانین مزاحمی که مانع مشارکت می‌شد اشاره کرد.

اسلامی در خصوص اقدامات انجام شده در رابطه با طرح مسکن ملی گفت: در یک سال اخیر بدون مراجعه حضوری، جامعه هدف دریافت مسکن را شناسایی و آنها را ثبت نام کرده‌ایم. زمین‌هایی در بافت و محدوده شهری و یا برخوردار از خدمات شهری برای مسکن ملی انتخاب شده تا تجربه تلخ مسکن مهر تکرار نشود؛ همچنین کمیته معماری و شهرسازی بر ساخت این مسکن‌ها نظارت دارد تا معماری ایرانی اسلامی در آن اجرایی شود.

وی افزود: ۵۳۰ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در کشور در حال ساخت است. همچنین حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیز در این دولت به مردم تحویل داده شده است؛ باقیمانده واحدهای این طرح نیز تا پایان دولت ساخته و تکمیل خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ هزار واحد اقدام ملی نیز در بافت‌های ناکارآمد ساخته می‌شود. امید است با برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور بتوانیم تسهیلات مسکن را افزایش دهیم. عملیاتی که امروز آغاز می‌شود نباید نمایشی بوده و شبانه روزی فعالیت آن ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عملیات فاز دوم پروژه بازآفرینی محله همت آباد نیز با حکم وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

کد خبر 494873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.