نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و ذوب‌آهن

چهار کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امشب(چهارشنبه) استقلال و ذوب‌آهن پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال دقایقی پیش موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد ذوب‌آهن در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی بگذرد تا همچنان برای کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها امیدوار باقی بماند. در این مسابقه اگر چه عملکرد قابل قبول و جسورانه ذوبی‌ها تحسین برانگیز بود ولی دو غفلت لحظه‌ای، به زوج مخرب قایدی و اسماعیلی این فرصت را داشت تا کار این تیم اصفهانی را یکسره کنند. این مسابقه حساس را موعود بنیادی‌فر سوت زد که با وجود آنکه مسابقه خیلی فیزیکی دنبال نشده و دو تیم بیشتر سعی در اجرا دستورات تاکتیکی کادر خود داشتند اما در چند صحنه به ویژه گل نخست آبی‌ها تصمیمات بحث‌برانگیزی گرفت. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط «نوذر رودنیل، «حسین نجاتی» و «حیدر سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، و همچنین «نوید مظفری» بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

برخورد توپ به دیواره دفاعی ذوب و اعتراض آبی‌پوشان

در دقیقه ۳۷ استقلال صاحب کاشته‌ای چسبیده به محوطه جریمه ذوبی‌ها شد و ضربه وریا غفوری به نظر می‌رسید به دست مدافع سفیدپوش خورده اما علیرغم اعتراض استقلالی‌ها، بنیادی فر اعتقادی به پنالتی نداشت و دستور به ادامه کار داد.

رودنیل: پنالتی نبود و ادامه بازی از سوی داور تصمیم درستی بود.

توپ‌گیری قایدی در گل نخست استقلال

مدافع ذوب‌آهن در پنجاه و پنجمین دقیقه و در سمت چپ زمین خود توپ را در اختیار داشت اما قایدی توپ را از او گرفت و در شرایطی که ذوبی‌ها به گمان خطا ایستاده بودند، قایدی با پاسی زمینی فرشید اسماعیلی را در دهانه دروازه صاحب توپ کرد تا یک بغل پا، استقلال را به گل اول برساند. پس از این گل، ذوبی‌ها نسبت به تصمیم بنیادی‌فر معترض شدند.

رودنیل: در گل اولی که استقلال به ثمر رساند، فاصله خیلی زیاد بود به طوری که نمی‌شد تشخیص داد چه اتفاقی افتاده است. دقیقه ۶۰ در محوطه استقلال ادامه بازی درست بود. گل ذوب آهن صحیح بود. در دقیقه ۶۵ خطایی روی قایدی درون هجده قدم انجام نشد.

نجاتی: پاس دهنده خودش به دروازه حریف نزدیک‌تر است و بهتر آنکه حداقل زننده گل از توپ به خط دروازه حریف نزدیک‌تر نیست بنابراین گل سالم است.

سلیمانی: مدافع ذوب‌آهن خودش کنترلش را از دست داد و خطایی در کار نبود؛ گل استقلال سالم بود.

مظفری: گل اول استقلال در شرایط سالمی به ثمر رسید. بازیکنان ذوب‌آهن اعتقاد داشتند که در صحنه گل اول، مهدی قایدی خطا کرده است، چنانچه مهاجم استقلال مرتکب خطا نشد و گل آبی‌پوشان در شرایط سالم به ثمر رسید.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و ذوب‌آهن

سرنگون شدن نادری در محوطه ذوب‌آهن

نادری که در کورس با مدافع ذوب‌آهن روی پاس عمقی در حال فرار بود که تعادلش بهم خورد ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

رودنیل: خطا روی نادری درون محوطه بود و داور باید پنالتی اعلام می‌کرد.

نجاتی: پنالتی حتمی است چرا که مصداق کامل هل دادن حریف بر اثر بی احتیاطی رخ می‌دهد.

سلیمانی: مدافع ذوب‌آهن با دست روی نادری خطا کرد که داور باید پنالتی می‌گرفت.

مظفری: خطایی صورت نگرفت و داور به درستی دستور به ادامه بازی داد.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و ذوب‌آهن

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: اکثر خطاهایی که در آن صحنه هم خطایی صورت نگرفت و داور به درستی دستور به ادامه بازی داد. داور گرفت و اخطارهایی که داد، درست بود. با این حال فرهاد مجیدی که مربی آسیایی ما است، کارت زرد گرفت! داور باید با بازیکنان و کادر فنی رفتار خوبی داشته اما شما دیدید که در دقیقه ۲۸ چگونه با بازیکنان استقلال برخورد کرد. دقیقه ۴۹ خطایی درون محوطه روی قایدی اتفاق نیافتاد و اعتراض استقلالی‌ها بی مورد بود. چند خطا هم باید به نفع طرفین اعلام می‌شد که نشد. با آنکه بازی درگیرانه‌ای نبود، ولی نمی‌دانم چرا این بازی ۳۸ خطا داشت.

سلیمانی: بنیادی‌فر در دیدار استقلال و ذوب‌آهن خوب دوید و تقریباً در تمامی صحنه‌ها نزدیک به بازیکنان و سر صحنه بود. همچنین اخطارهایی که داور نشان داد، صحیح بود.

مظفری: در کل قضاوت خوبی از داور و گروهش در این بازی شاهد بودیم. گل اول تیم ذوب‌آهن هم به هیچ عنوان آفساید نبود و بازیکن این تیم از پشت مدافع استقلال حرکت کرد و خود را در موقعیت گل قرار دارد.

کد خبر 494824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    25 4
    پنالتی برای استقلال حرام است و نباید گرفته شود .... آخرت خود را با تعصب به تیم دیگر نفروشیم
    • جواد IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      5 2
      آقای مظفری یه پرسپولیسی دو آتیشه است و هرخطایی به نحو استقلال اعلام بشه ایشون اصلا قبول ندارن ولی هر بازیکن قرمز پشت محوطه هم خودشو بندازه فقط آقای مظفری هست که پنالتی میگه با اینکه یه بچه هم میدونه نظر ایشون درست نیست بترس از اون دنیا آقای مظفری لابد تو اسم تو قاضی گذاشتی
  • کوروش IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    5 1
    واقعا چرا برای استقلال پنالتی نمیگیرند؟ اون از داور دربی اینم از داور بازی ذوب آهن، آدم مشکوک نمیشه به این چیزها؟ در بهزی پرسپولیس عینا همین صحنه حتی بمراتب ضعیفتر رو پنالتی میگیرند ولی اینجا!!!..
  • محسن IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    3 3
    صحنه درمورد خطای قایدیه کارشناسی که فرق خطا و آفساید نمیدونه یعنی فقط میخواد از عملکرد داور دفاع کنه بگه استقلال با کمک داور نبرد
    • علیزاده IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      0 0
      چی میگی داداش؟ بد خوندی از اول بخون
  • حامد عبیداوی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    4 0
    استقلال در هر بازی باید کسایی را داشته باشد که حق استقلال را بخورند ولو در یک حمله و یک پنالت
  • علیزاده IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    2 1
    خیلی جالبه. هر بازی ی پنالتی برای استقلال از دست میره واقعا عجیبه . چرا باید همش برای استقلال از دست بره؟ یک بار رو همه قبول میکنیم اما چندبار مشکوک نیست؟ و چرا برای پیروزی برخورد های ضعیف که اصلا پنالتی نیستن گرفته میشه؟ اینم مشکوک نیست؟ چرا در مقابل بندر عامری روی وحید امیری پنالتی گرفته شد؟ درحالی که خود وحید بلند شد بازی کنه ! دید پنالتیه خودشم هنگ کرد ! . به دوستانی که میگن اون پنالتی نتیجه رو تغییر نمیداد بگم که با اون گل روحیه اون تیم کوچیک نابود شد و از برگرداندن بازی نا امید ، در نتیجه پیروزی گل های دیگه ای زد . تیم سوگولی فدراسیون .. پیروزی تهران.. امیدوارم ادمین طرفدار پیروزی نباشه و این پیام رو منتشر کنه .متشکر
  • صدرل IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    1 2
    اگر گل اول استقلال رو با دوربین خود تیم استقلال ببینید متوجه میشید که قائدی دفاع ذوب آهنو هل داد و توپ و گرفت
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      0 0
      شما با هر دوربینی ببینین بازیکن ذوب پس از از دست دادن توپ خودشو زمین میزنه البته اگر قصدتون دیدن باشه
  • علیرضا IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 0
    پنالتی در بازی پرسپولیس گرفته نشد که باعث باخت استقلال شد در بازی ذوب هم پنالبی گرفته نشد مجیدی باید خود دار باشد و صبور ولی خودتان را جای اون بذارین حق این تیم تو اسیا خورده میشه میگیم تبانی اعراب اینجا تبانی کیه چون اشبباه در دو بازی پشت هم و مهم و سرنوشت ساز خیلی منطقی بنظر نمیاد