استقلال ۲ _ ذوب‌آهن یک/ حذف تلخ شاگردان شایسته حسینی در شب درخشش اسماعیلی و قایدی

آبی‌های پایتخت با دبل فرشید اسماعیلی، ذوب‌آهن را از گردانه رقابت‌های جام حذفی کنار زدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال از ساعت ۱۹ و ۳۵ دقیقه امروز چهارشنبه - ۲۹ اردیبهشت ماه - در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب‌اهن در یک هشتم نهایی جام حذفی بود که با نتیجه دو بر یک از سد حریف سختکوش خود گذشت تا به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها برسد.

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی

دیدار تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: فرشید اسماعیلی (دقیقه ۵۵ و ۶۶- برای استقلال) - دارکو بیدوف (دقیقه ۶۳- برای ذوب‌آهن)

اخطار: فرهاد مجیدی (دقیقه ۸۰- از استقلال) - سید حسین حسینی (دقیقه ۸۶- از استقلال)

اخراج:

استقلال تهران: سید حسین حسینی، محمد نادری، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی (دقیقه ۸۶- بابک مرادی)، مهدی مهدی پور، مهدی قائدی (دقیقه ۸۶- آرمان رمضانی)، وریا غفوری، امیر ارسلان مطهری

سرمربی: فرهاد مجیدی

ذوب‌آهن اصفهان: شهاب‌الدین گردان، وحید محمدزاده، عبدالله حسینی، میلاد جهانی، محمد پناهی، دارکو بیدوف (دقیقه ۸۲- ایوان مارکوویچ)، محمد قریشی (دقیقه ۷۶- پیمان رنجبری)، سینا اسد بیگی، فرشاد محمد ی مهر، محمد سلطانی مهر، علی خدادادی

سرمربی: سید مجتبی حسینی

داور: موعود بنیادی‌فر

شرح بازی:

سفیدپوشان میزبان بازی را بهتر آغاز کردند و توپ و میدان را در اختیار داشتند لحظاتی که توپ از مالکیت ذوبی‌ها می‌رفت، بازیکنان این تیم با پرس شدید مدافعین و هافبک‌های استقلال را به اشتباه و خیلی زود موفق به باز پس‌گیری توپ می‌شدند. با گذشت زمان شاگردان مجیدی جلوتر آمدند و در اواسط نیمه، بازی را به دست گرفتند.

با این وجود ذوب‌آهن نیز عقب ننشست و با تمرکز بر حرکات جهانی، دو مهاجم خود یعنی خدادادی و بیدوف را صاحب موقعیت‌های خوبی کردند که البته نتیجه‌ای را برای اصفهانی‌ها به همراه نداشت. اواخر نیمه نخست باز هم نوبت به شاگردان مجتبی حسینی رسید تا موج حملات‌شان را بیشتر کنند که البته فایده چندانی نداشت و دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شدند.

نیمه دوم با یورش مهاجمان ذوب استارت خورد ولی خیلی زود استقلالی‌ها نبض بازی را به دست گرفتند. با این حال بازی آرام دنبال می‌شد که ناگهان در پنجاه و پنجمین دقیقه توپ‌گیری مشکوک قایدی از دفاع آخر ذوب‌آهن سبب شد تا او با پاسی زمینی، زمینه ساز گل اول استقلال برای فرشید اسماعیلی در چند قدمی دروازه شود. پس از این گل، ذوبی‌ها جلو کشیدند تا گل خورده را جبران کنند. ارسال بلند ذوبی‌ها بالاخره حسینی را به اشتباه انداخت تا توپ از دستانش رها شود و مهاجم صربستانی ذوبی‌ها در دقیقه ۶۳ بازی را به تساوی کشاند.

تساوی دوباره چندان دوامی نداشت و فرشید اسماعیلی دوباره با حرکت زیبا قایدی و بغل پا تکنیکی سه دقیقه بعد دوباره شاگردان مجیدی را پیش انداخت. پس از این گل اگر چه شاهد حملاتی از سوی سفیدپوشان اصفهانی بودیم اما استقلالی‌ها چند بار این فرصت را داشتند تا برای سومین بار موفق به گشودن دروازه گردان شوند. حملات ذوبی‌ها در واپسین دقایق نیز رمق کافی را نداشت تا شاگردان مجتبی حسینی علیرغم شایستگی حذف شوند.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۵۵- فرشید اسماعیلی) - مدافع ذوب‌آهن در سمت چپ زمین خود توپ را در اختیار داشت اما قایدی توپ را از او گرفت و در شرایطی که ذوبی‌ها به گمان خطا ایستاده بودند، قایدی با پاسی زمینی فرشید اسماعیلی را در دهانه دروازه صاحب توپ کرد تا یک بغل پا، استقلال را به گل اول برساند.

۱-۱ (دقیقه ۶۳- دارکو بییدوف) - سانتر بلند ذوبی‌ها را سید حسین حسینی دراز کش گرفت اما توپ از دستانش رها شد تا دارکو بیدوف با یک بغل پا ساده، دروازه خالی استقلال را باز کند.

۱-۲ (دقیقه ۶۶- فرشید اسماعیلی) - پاس بلند میان دو مدافع ذوب‌آهن، رضاوند را راه انداخت و کنترل او و پاسش، در ادامه با فیک تماشایی قایدی همراه شد تا اسماعیلی بدون آزار و اذیتی بغل پا خود را به توپ زده و دروازه گردان را برای بار دوم باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۵- توپ‌گیری ذوبی‌ها، آغاز ضد حمله‌ای خطرناک برای آن‌ها بود و پاس عمقی جهانی خدادی را راه انداخت ولی ضربه آرامش را حسینی سیو کرد.

دقیقه ۱۶- وریا غفوری توپ را به محوطه فرستاد اما نادری به هر شکل ممکن خودش را به توپ رساند ولی ضربه سرش جایی در چهارچوب نداشت.

دقیقه ۳۷- بازیکنان استقلال معتقد بودند کاشته وریا غفوری از نزدیکی هجده قدم به دستان مدافع این تیم درون محوطه جریمه برخورد کرده اما داور دستور به ادامه کار داد.

دقیقه ۴۲- سانتر تند و تیز جهانی به شکل خطرناکی روی دروازه آمد ولی حسینی توپ را دفع کرد.

دقیقه ۵۸- ضربه سر قریشی روی ضربه آزاد ارسالی با اختلافی اندک از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳- فرار تماشایی قایدی پشت مدافعان ذوب‌آهن او را تک به تک با گلر کرد ولی گردان با پا کشیده، مانع از گلزنی قایدی شد.

دقیقه ۷۷- همکاری قایدی و اسماعیلی، فرشید را در آستانه هتریک قرار داد ولی ضربه زمینی او به اوت رفت.

دقیقه ۷۸- پاس فانتزی قنبری فرار تماشایی میلاد جهانی را به همراه داشت اما او که قصد داشت توپ را چیپ به دروازه بفرستد، توپش توسط حسینی سیو شد.

دقیقه ۹۰- نادری که در کورس با مدافع ذوب‌آهن در حال فرار بود تعادلش بهم خورد ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

کد خبر 494802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.