۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
تدابیر ویژه برای نجات درختان چهارباغ

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: باکس‌هایی محافظتی با توجه به موقعیت درختان چهارباغ در نظر گرفته شده تا خطری درختان این محور تاریخی و گردشگری را تهدید نکند.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: محور چهارباغ با تصمیمات مدیریتی به محور گردشگری پیاده تبدیل شد و به دستور شهردار اصفهان ۴۴ اصله درخت چنار ۲۰ ساله به روش جا به جایی به خیابان چهارباغ انتقال یاقت و ترمیم پوششی گیاهان آن انجام شد تا سرزندگی این خیابان احیا شود؛ این درختان جایگزین درختانی شد که سال‌های گذشته به دلیل عملیات عمرانی مترو قطع شده بود.

وی تاکید کرد: با بازگشت درختان چنار به چهارباغ عباسی بخشی از هویت تاریخی شهر اصفهان که به درختان چنار چند صد ساله گره خورده بود، احیا شد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: درختان رفیوژهای میانی چهارباغ در فاصله بالاتر از کف پیش بینی شده چهارباغ قرار داشت از این رو با تدابیر در نظر گرفته شده در قسمت رفیوژهای شرقی چهارباغ، باکس‌هایی محافظتی با توجه به موقعیت درختان در نظر گرفته شده تا خطری درختان را تهدید نکند.

وی افزود: در بخش غربی چهارباغ با توجه به این که درختان به صورت تک درخت با سن پایین‌تر وجود داشت و ریشه آنها قابل مشاهده بود؛ با تصمیمات فنی از سال گذشته تاکنون شیوه عادت درختان را بررسی کرده و با در نظر گرفتن باکس‌های ویژه، اطراف درختان پوشانده می‌شود که این اقدام در حال انجام است.

فروغ مرتضایی نژاد گفت: تلاش کردیم علیرغم این که در محور تاریخی چهارباغ عملیات عمرانی سخت انجام شد، کمترین آسیب به درختان وارد شود.

تدابیر ویژه برای نجات درختان چهارباغ

کد خبر 494758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.