تجهیز ۷۰ تاکسی بندر بوشهر به کارتخوان آغاز شد

مدیر تاکسیرانی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر گفت: فاز نخست تجهیز تاکسی‌های شهر بوشهر به دستگاه کارتخوان آغاز شد و در این مرحله ۷۰ خودرو به این امکان مجهز می‌شوند.

به گزارش ایمنا، رضا فرشیان در این باره اظهار کرد: ۱۵۰ تاکسی در سطح شهر بوشهر فعال هستند که با تعامل میان پست بانک، شهرداری و سازمان حمل و نقل بار و مسافر بندر بوشهر همه آنها در دو فاز به دستگاه کارت‌خوان تجهیز می‌شوند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در راستای حمایت شهرداری از رانندگان تاکسی برای کاهش استفاده از پول نقد و پروتکل‌های بهداشتی کرونا اجرا شد، تصریح کرد: بانک برای اعطای کارت‌خوان دو میلیون تومان سپرده را به عنوان ضمانت اخذ می‌کرد که این هزینه را شهرداری تقبل کرده است و هیچ سپرده‌ای از رانندگان مسدود نمی‌شود.

مدیر تاکسیرانی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر اضافه کرد: به منظور پیشگیری از تجمع در بانک عامل اعطای دستگاه کارت‌خوان به ۷۰ رانندگان تاکسی در یک هفته انجام می‌شود.

وی گفت: نزدیک به ۱۴۰ دستگاه تاکسی بی‌سیم نیز در این شهر فعال هستند ه تجهیز آنها به دستگاه کارت‌خوان در قالب فاز سوم، پیش‌بینی شده است.

فرشیان با بیان اینکه شهرداری بوشهر توجه ویژه‌ای به سیستم حمل و نقل عمومی دارد، ادامه داد: اعطای تسهیلات برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی این بندر نیز در دستورکار قرار گرفته است.

مدیر تاکسیرانی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر یادآور شد: از آنجا که بسیاری رانندگان دارای خودرو فرسوده، توان مالی برای پرداخت ۱۵۰ میلیون برای خرید یک دستگاه خودرو سمند ندارند، شهردار بوشهر تلاش می‌کند در تعامل با شورای شهر و بانک‌های عامل زمینه را برای پرداخت تسهیلات به آنها فراهم کند.

کد خبر 494745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.