تمدید مهلت ثبت نام وام‌ دانشجویی دانشگاه‌تهران+ لینک

مهلت ثبت نام دانشجویان دانشگاه تهران برای دریافت وام‌های دانشجویی نیم سال دوم تحصیلی سال ۱۴۰۰ تمدید شد.

 به گزارش ایمنا، معاونت دانشجویی دانشگاه تهران اعلام کرد زمان ثبت درخواست وام‌های دانشجویی نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ تا ۲۳ خرداد تمدید شد.

متقاضیان برای دریافت وام دانشجویی نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به سامانه گلستان به نشانی ems.ut.ac.ir و پورتال دانشجویی به نشانی bp.swf.ir مراجعه کنند.

همچنین ثبت درخواست وام دانشجویی در هر دو سامانه فوق الزامی است، در غیر این صورت وام به متقاضی تعلق نمی‌گیرد.

مبلغ وام تحصیلی دانشجویان بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. همچنین مبلغ وام ضروری برای رویدادهای موارد خاص نظیر تولد فرزند دانشجوی متأهل ۳۰ میلیون ریال، فوت پدر، مادر، همسر یا فرزند دانشجو ۳۰ میلیون ریال دانشجویان حادثه دیده در سوانح و تصادفات تا ۵۰ میلیون ریال، دانشجویان مبتلا به بیماری‌های خاص و پرهزینه تا ۵۰ میلیون ریال، بیماری خاص و پر هزینه یکی از اعضای خانواده تحت تکفل دانشجو تا ۴۰ میلیون ریال، سایر موارد مشابه به تشخیص رئیس صندوق تا سقف ۵۰ میلیون ریال، تعیین شده است.

دانشجویان دکتری روزانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیز هر ماه مبلغ ۷۰۰ هزار تومان وام در قالب وام ویژه دکتری دریافت خواهند کرد که این مبلغ هر سه ماه یکبار پرداخت می‌شود.

ضمن اینکه مبلغ وام مسکن برای دانشجویان بنا بر شهر محل اسکان مبلغ ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. میزان وام شهریه نیز بنا بر مقطع تحصیلی بین یک تا ۵ میلیون تومان متغییر است.

بر این اساس، وام مسکن متاهلی در نیمسال دوم تحصیلی نیز از طریق صندوق رفاه پرداخت خواهد شد. همچنین افزایش یک رویداد به مجموع سقف رویدادهای وام ضروری در هر مقطع در نیمسال جاری به منظور حمایت بیشتر از دانشجویان در وضعیت شیوع بیماری کرونا صورت گرفته است.

همچنین وام شهریه به تمام دانشجویان واجد شرایط از سال تحصیلی جدید، فقط از طریق صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود. همچنین دانشجویانی که قبلاً از خدمات بانک طرف تعهد استفاده نموده‌اند و درخواست مجدد جهت بهره مندی از خدمات آن بانک را دارند، دانشگاه‌ها می‌بایست درخواست این قبیل دانشجویان را طی لیستی جداگانه به صندوق ارسال کنند.

همچنین دانشجویان دانشگاه‌های آزاد، علمی کاربردی، غیر انتفاعی می‌توانند به جای وام بانک از وام شهریه صندوق بهره‌مند شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

کد خبر 494744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.