دومین شماره نشریه واچار منتشر شد

دومین شماره نشریه داخلی شورای هماهنگی سازمان‌های غیردولتی میراث فرهنگی به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میراث فرهنگی اگر مهمترین کنش انسان هوشمند نیست، اما قطعاً یکی از کارآمدترین و باارزش‌ترین این کارکردهاست و به همین سبب است که ملت‌ها و دولت‌ها دائم در پی شناخت، معرفی، حفظ، تولید و انتشار میراث خود به شکل‌های گوناگون هستند و گاه در پی تخریب، سرقت و جعل میراث دیگر کشورها برمی‌آیند تا ابتدا تسلط خود بر دیگر ابناء بشر را به رخ بکشند و در ادامه خود را واجد رهبری و مدیریت بر دیگر انسان‌ها معرفی کنند.

۲۸ اردیبهشت امسال مقارن با ۱۸ ماه می میلادی و روز جهانی موزه و میراث فرهنگی است. به این دلیل این هفته را در ایران به عنوان هفته میراث فرهنگی نام‌گذاری کردند. به همین مناسبت شورای هماهنگی سازمان‌های غیر دولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور شماره دوم نشریه واچار (انجمن گاه ایران) منتشر کرد.

در این شماره "واچار" پرونده‌هایی درباره میراث شهری و ارزشهای فرهنگی، ارگ بم، کاروانسراهای صفوی، مروری اجمالی بر تهاجم و تغییر در طاق بستان، تکیه دولت، تکیه معاون الملک، طاق کسری، حسینیه میرزا محسن مجتهد، آئین پهلوانی، پرده خوانی و موسیقی نواحی وجود دارد.

برای دانلود اینجا کلیک کنید.

کد خبر 494717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.