رونق گردشگری اروپا با نخستین قایق هیبریدی جهان

اولین قایق دو طبقه هیبریدی جهان، به منظور حمل گردشگران در آب‌های بلغارستان، به زودی فعالیت خود را در شهر بورگاس آغاز خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گردشگری در بلغارستان، پس از یک سال رکود، با رونق دوباره‌ای مواجه شده که در این راستا، مقامات تصمیم گرفته‌اند برای توسعه هر چه بیشتر آن، اقداماتی خلاقانه به کار گیرند. یکی از مهم‌ترین این اقدامات استفاده از یک قایق مسافربری دوطبقه است که از یکم ماه ژوئیه، گردشگران را در آب‌های اطراف شهر به مقصد خود خواهد رساند. جالب است بدانید که قایق هیبریدی جدید، گردشگران را در مسیرهای آبی بین بلغارستان، یونان و گرجستان هدایت خواهد کرد.

شهرهای بندری الکساندروپولیس در یونان، گلرو در بلغارستان و مرکز بین‌المللی تحقیقات اجتماعی و تحلیل سیاست‌ها در گرجستان میزبان قایق جدید و گردشگران آن خواهد بود. این پروژه بیش از یک میلیون یورو هزینه برای سه کشور در پی خواهد داشت که قرار است به طور برابر بین هر سه تقسیم شود.

پیاده‌سازی پروژه در ابتدای کار برای شرکا کشورهای گرجستان، بلغارستان و یونان بسیار سخت بود اما پایانه مثبتی در پی داشت. در واقع، کشورها توانستند قایقی را وارد آب‌ها کنند که علاوه بر قابلیت هیبریدی، می‌تواند از باطری‌های الکتریکی و حتی گازوئیل برای حرکت خود بهره گیرد. این قایق در هنگام استفاده از گازوئیل می‌تواند با سرعت ۱۴ گره حرکت کند که در مقایسه با سایر قایق‌های مشابه، بسیار سریع‌تر خواهد بود.

سنسورهایی روی این کشتی نصب خواهد شد که در هنگام حرکت، تمام اطلاعات را در اختیار ناظران قرار می‌دهد. این داده‌ها به صورت خودکار و بدون دخالت کاپیتان آپلود و به ناظران واقع در ایستگاه‌های مستقر در سه بندر تحویل داده می‌شود.

قرار است مقاصد مختلفی از سه کشور برای توقف گردشگران در نظر گرفته شود که البته تا کنون یک بندر ماهیگیری و جزیره سنت آناستازیا در گرجستان برای این هدف مشخص شده است.

رونق گردشگری اروپا با نخستین قایق هیبریدی جهان

کد خبر 494703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.