تلاش ۶ ایستگاه آتش نشانی در اطفای حریق گسترده انبار غیرمجاز+عکس

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از اطفای حریق گسترده در یک انبار خبر داد.

محمدهادی قانع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساعت ۵:۴۲ صبح امروز ۲۹ اردیبهشت طی تماس شهروندان حریق گسترده‌ای در انبار تجهیزات اداری واقع در چهارراه خیرات به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گزارش شد.

وی افزود: بیش از ۲۵ آتش نشان از شش ایستگاه در قالب تیم‌های عملیاتی متشکل از هشت خودروی اطفا حریق، امداد و نجات و تانکرهای آبرسان ظرف مدت ۲ دقیقه در محل حادثه حاضر شدند و سریعاً عملیات اطفا را آغاز کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در خصوص جزئیات محل حادثه گفت: محل حادثه یک منزل مسکونی قدیمی با زیر بنای ۳۰۰ متر مربع و با سقف شیروانی و پوشیده از تیرهای چوبی بود که در منطقه‌ای مسکونی به صورت کاملاً غیر مجاز به انبار نگهداری مبلمان اداری تغییر کاربری داده شده بود.

تلاش ۶ ایستگاه آتش نشانی در اطفای حریق گسترده انبار غیرمجاز+عکس

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به وجود حجم بالای مواد قابل اشتعال و سرایت شعله‌های آتش به سقف چوبی این بنا، افزود: خوشبختانه کسی داخل ساختمان نبود اما شدت حرارت و شعله‌های آتش به حدی بود که عملیات نفوذ برای خاموش کردن آتش را با مشکلاتی مواجه کرد.

قانع با اشاره به دسترسی نداشتن آتش نشانان به کانون حریق اظهار کرد: آتش نشانان با اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی موفق شدند با تخریب بخشی از سقف و دیوار ساختمان به صورت آبرسانی سری از دو شیر هیدرانت واقع در محل حادثه، با کنترل آتش از گسترش بیشتر آن جلوگیری کنند.

وی گفت: اطفای این حریق سنگین که تمام انبار را فراگرفته بود ۳ ساعت طول کشید و خسارت زیادی در برداشت.

تلاش ۶ ایستگاه آتش نشانی در اطفای حریق گسترده انبار غیرمجاز+عکس

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: علی رغم هشدارهای فراوان متأسفانه همچنان شاهدیم برخی افراد بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی اقدام به تغییر کاربری برخی منازل کرده و از آنها به عنوان انبار استفاده می‌کنند و مکرر مشاهده شده که در همین اماکن به دلیل رعایت نشدن نکات انبارداری و نگهداری وسایل، حوادث گوناگونی رخ داده و تلفات جانی و مالی بیشماری را در بر داشته است.

قانع به همشهریان توصیه کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی و همزمان با دور شدن از محل حادثه مراتب را سریعاً از طریق تماس با تلفن ۱۲۵ به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز اطلاع دهند زیرا اطلاع رسانی آنی سهم بسزایی در کاهش خسارات حوادث دارد.

وی گفت: عملیات لکه گیری آتش نشانان همچنان در این محل ادامه دارد و علت حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

کد خبر 494692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.