کمبود  گروه‌های خونی "منفی"، "A و  O مثبت" در اصفهان

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: ذخیره بانک خون حدود شش روز و مطلوب است و به تمام گروه‌های خونی منفی و گروه خونی A و O مثبت نیاز بیشتری داریم.

لطفعلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار مراجعه کنندگان برای اهدای خون، اظهار کرد: به طور میانگین روزانه حدود ۴۰۰ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده و از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر موفق به اهدای خون می‌شوند و تا حدودی با کاهش آمار مراجعه کنندگان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم، اما در حال حاضر به گروه‌های خونی منفی، A و O مثبت نیاز بیشتری داریم.

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان با اشاره به اینکه ذخیره بانک خون حدود شش روز و در حد مطلوب است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان ذخیره خون استان مطلوب است و مشکل خاصی نداریم. با توجه به اینک ه خون و فرآورده‌های خون بافت زنده است و تاریخ انقضای محدودی دارد همواره نیاز به خون داریم و از اهدا کنندگان درخواست می‌کنیم به صورت مستمر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده و با اهدای خون به افراد نیازمند به خون کمک کنند و زندگی آن‌ها را نجات دهند.

وی با بیان اینکه روزانه حدود سه تا چهار نفر برای اهدای پلاسمای کوویدی مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی و پلاسمای کوویدی نیاز دارند بنابراین لازم است افرادی که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از یک ماه از بهبود آن‌ها گذشته است به مرکز جامع انتقال خون خواجو برای اهدای پلاسمای کوویدی مراجعه کنند.

جعفری با تاکید بر اینکه ۶۱ درصد از اهدا کنندگان خون در استان اهدا کنندگان مستمر هستند، افزود: اهدا کنندگان مستمر حداقل در سال دو بار برای اهدای خون مراجعه می‌کنند. با توجه به اینکه ۹۷ درصد اهدا کنندگان خون مردان و سه درصد زنان هستند از بانوان درخواست می‌کنیم مشارکت بیشتری در زمینه اهدای خون داشته باشند.

کد خبر 494665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.