گوگل Starline؛ پروژه برقراری تماس تصویری سه بعدی

پروژه گوگل Starline به کاربران کمک می‌کند تماس تصویری سه بعدی با کیفیت فوق العاده‌ای برقرار کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت گوگل اعلام کرده است که در حال آزمایش یک مفهوم جدید به نام Project Starline است، افراد با استفاده از این فناوری می‌توانند یک ارتباط دو طرفه از راه دور با دیگران برقرار کنند. تماس تصویری برقرار شده با استفاده از این فناوری به اندازه‌ای با کیفیت است که گویی فرد مورد نظر رو به روی شما نشسته است.

شرکت گوگل از چندین فناوری مختلف از جمله بینایی کامپیوتری، یادگیری ماشین، صدای فضایی و فشرده‌سازی تصاویر در زمان واقعی برای راه اندازی این پروژه استفاده کرده است. نمایشگر مورد استفاده که رو به روی هر گیرنده قرار می‌گیرد از سیستم نمایش میدان نور استفاده می‌کند تا حس حجم و عمق را بدون نیاز به عینک یا هدست اضافی به کاربران القا کند. در این صورت کاربران احساس می‌کنند مخاطب مورد نظر دقیقاً رو به روی آن‌ها نشسته است.

پروژه گوگل Starline باعث شده است یک تماس تصویری دو طرفه از راه دور بسیار واقعی به نظر بیاید. شرکت سازنده در حال آزمایش این فناوری در چند دفتر خود است. تا کنون چندین کارمند شرکت گوگل در دفاتر نیویورک، ساتل و منطقه خلیج سانفرانسیسکو از این طریق با یکدیگر ارتباط تصویری سه بعدی برقرار کرده‌اند. انتظار می‌رود این فناوری تا اواخر سال میلادی جاری در چندین شرکت مورد استفاده قرار بگیرد.

کد خبر 494626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.