استقلال در خط دفاع و هافبک ضعف هایی دارد/ آبی ها می توانند جام حذفی را بگیرند

استقلال در دیداری مهم در جام حذفی امشب و از ساعت ۱۹/۳۵ به مصاف ذوب آهن خواهد رفت که حسن روشن، نظر خود را در مورد عملکرد این تیم می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال در مرحله یک هشتم جام حذفی امشب در ورزشگاه آزادی میزبان سبزپوشان اصفهانی است. آبی‌ها که کمتر از ۱۰ روز گذشته به ذوب آهن در لیگ برتر باخته‌اند تلاش می‌کنند در این دیدار جبران مافات کرده و علاوه بر صعود به مرحله بعدی حواشی باخت به پرسپولیس را به نوعی فراموش کنند. این در حالی است که شاگردان مجتبی حسینی نشان داده‌اند آنچنان دست و پا بسته نیستند و می‌توانند کار حریف را سخت کنند در همین خصوص و برای بحث پیرامون وضعیت تیم استقلال در لیگ قهرمانان آسیا با حسن روشن پیشکسوت و بازیکن اسبق آبی‌ها گفت و گویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا در خصوص دیدار قبلی استقلال صحبت کنید، آبی‌ها را در بازی شهرآورد چطور دیدید؟

بازی در دربی فوتبال ندیدیم بلکه شاهد زحمت دو تیم بودیم. دو تیم برای ناکامی هر یک زحمت زیادی کشیدند. در کل فوتبال خوبی را شاهد نبودیم چرا که حواشی از متن بیشتر دیده شدند و اصلاً عملکرد دو تیم به دلم ننشست. البته داور صحنه ابتدایی بازی را که خطا روی قایدی بود پنالتی نگرفت در حالی که همین پنالتی می‌توانست بازی را جذاب‌تر و دیدنی تر کند.

دلیل نمایش متفاوت استقلال در لیگ برتر نسبت به لیگ قهرمانان آسیا چیست؟

به نظر می‌رسد مشکل استقلال در خط دفاع و هافبک آن باشد. در حالی که عده‌ای تصور می‌کنند آبی‌ها در ضربات آخر مشکل دارند اما اینطور نیست. در مسابقات آسیایی هم این مشکل وجود داشت و می‌توان تا قسمتی شانس را برای این موفقیت قائل شد چرا که همین مشکلات را در آن مسابقات می‌دیدیم اما تیم‌های حریف کم‌تر از این ضعف آبی‌ها، استفاده کردند. حتی گلی که استقلال از پرسپولیس دریافت کرد دقیقاً همانند گلی بود که از سایپا خورد. در اصل پرس روی بازیکن و کسی که می‌خواهد شوت بزند وجود ندارد.

در مورد این ضعف آبی‌ها بیشتر توضیح دهید

هافبک‌های دفاعی تیم در این موقعیت‌ها عملکرد مناسبی ندارند و فضای زیادی به حریف می‌دهند. در واقع این منطقه که جلوی ۱۸ قدم تیم است مهیای استفاده حریفان می‌شود البته در خصوص ریباند هم در خط دفاع شاهد مشکلاتی هستیم. مدافعان استقلال من تو من با مهاجم حریف نیستند و همانطور که در بازی شهرآورد دیدم این ضعف نیز باعث دریافت گل شد. شاید تمرین ریباند برای مدافعان تیم تمرین خنده داری باشد اما به نظر می‌رسد برای آبی‌ها نیاز است و این تمرین یکی از مهم‌ترین تمرینات برای آمادگی خطوط دفاعی است. حتی خودم یک گل در اثر ریباند به تیم استرالیا زدم و سرمربی حریف هم به این قضیه اعتراف کرد که تمرین ریباند نداشتیم.

بازی امشب آبی‌ها برابر ذوب‌آهن را چطور می‌بینید؟

کادر فنی استقلال باید از نظر ذهنی روی بازیکنان کار کنند تا اتفاقات گذشته را به نوعی فراموش کرده و حالت روانی تیم به قبل از دیدار با سبزپوشان اصفهانی باشد. به هر حال بازی سختی برای شاگردان مجیدی است و حریف هم دست و پا بسته نیست. البته با ضعف‌هایی که در تیم استقلال وجود دارد نمی‌توان آنها را در عرض یک هفته حل کرد و در این خصوص نیاز به زمان وجود دارد.

جدایی کمالوند از کادر استقلال گویا به هر دو مربی یعنی فرهاد مجیدی و خود کمالوند ضربه زده است و آنها در مجموع در بازی‌هایشان یک امتیاز گرفته‌اند. فکر نمی‌کنید این مربی نباید از جمع آبی‌ها جدا می‌شد؟

کمالوند مربی زحمت‌کشی است که کارش مشخص است. او تیم‌های در حال سقوط را به خوبی از افتادن به دسته پایین‌تر نجات می‌دهد بنابراین پیشنهادی به این مربی شده و تصمیم بر رفتن کمالوند بوده است. البته با چند بازی نمی‌شود گفت او مسئول موفقیت استقلال بوده بنابراین هواداران تیم باید رفتن او را فراموش کرده و از کادر فنی فعلی حمایت کنند.

و اما حرف آخر..

امیدوارم کادر فنی استقلال و مجموعه مدیریت باشگاه بتوانند ضعف‌های تیم را به خوبی شناخته و مشکلات را مرتفع کنند. استقلال در این فصل تیم خوبی دارد اما با حل مشکلات جزئی مطمئناً می‌تواند برای گرفتن جام حذفی تلاش کند و حتی در این راه موفق باشد.

گفت و گو از: امیر شمس _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 494578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.