جشنواره‌ بهار نارنج ‌بابل انسجام‌بخش‌ و هویت‌ساز باشد

یک فعال فرهنگی و اجتماعی در بابل، جشنواره‌ بهار نارنج این شهر را انسجام‌بخش‌و هویت‌ساز نامید.‏

ایرج نیازآذری در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بابل که به شهر بهارنارنج معروف است و عطر شکوفه‌های آن در خیابان‌های این شهر در اواخر فروردین و اردیبهشت هر رهگذری را سرمست می‌کند هر چند که بابل به شهر دارالمومنین، پایتخت شهیدان شمالی و بهشت خیرین هم شهرت دارد.

وی افزود: به همین دلیل جشنواره ملی بهار نارنج در اردیبهشت ماه هر سال با شکوه خاصی و با هدف احیای این آئین سنتی و ایجاد فضایی بانشاط و مبتنی بر صمیمیت و تقویت فرهنگ مهرورزی با طبیعت برگزار می‌شود.

نیازآذری تصریح کرد: دهمین دوره جشنواره ملی بهارنارنج بابل باید فرصتی برای انسجام بخشی و شادسازی شهروندان باشد. این جشنواره عامل گردشگری، کارآفرینی و هویت بخشی به شهر بابل خواهد بود.

وی گفت: از دبیرخانه جشنواره انتظار می‌رود برای انسجام‌بخشی اقشار مختلف شهروندان از ظرفیت‌های آنان در برنامه‌های جشنواره استفاده کند.

این فعال فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر این که جایگاه دانشگاهیان و فرهنگیان، بازاریان و کارآفرینان، ورزشکاران و جوانان، خبرنگاران و نویسندگان، هنرمندان و فرهیختگان، رانندگان و کارگران، زنان‌ و دختران، خانواده‌ها و محلات، مساجد و هیئت‌ها، مراکز فرهنگی و اجتماعی، شبکه‌های مجازی، نهادهای صنفی و مدنی در سازمان، ساختار و برنامه‌های جشنواره باید تعریف شود، اظهار کرد: دبیرخانه باید متناسب با سطح ملی که تعریف شده آن را مردمی کند و طوری برنامه‌ریزی کند که تمام بابلی‌ها خودشان را دخیل در برنامه‌ها بدانند و به شیوه‌های مختلف نقش آفرینی کنند.

وی با بیان این که جشنواره باید خستگی، دلسردی، بی اعتمادی و تفرقه را از سر شهر ریشه کن کند و عامل وحدت و همگرایی بابل‌دوستان شود، گفت: جشنواره باید شادی ساز، هویت بخش، حرکت آفرین، فن‌آور، محله‌محور، جوان پسند، موسیقی پایه، خلاقانه و ابتکاری باشد.

کد خبر 494442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.