بورس امروز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۳.۱۴۱ میلیارد ریال بود. شاخص کل فرابورس با رشد ۱۸ واحدی به سطح ۱۷.۷۷۵ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۱۲۶.۵۵۲ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۹۵۶ میلیون برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه، را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش ۱.۰۹۸ واحدی به سطح ۱.۱۷۳۵۶۱ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۳.۷۸۶ واحدی در سطح ۴۰۲.۷۹۳ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار کاهش ۰.۰۹ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۹۳ درصدی را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۳.۱۴۱ میلیارد ریال بود. شاخص کل فرابورس با رشد ۱۸ واحدی به سطح ۱۷.۷۷۵ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۱۲۶.۵۵۲ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۹۵۶ میلیون برگه سهم بود.

فولاد مبارکه به مجمع افزایش سرمایه می‌رود

توقف نماد معاملاتی فولاد

به اطلاع می‌رساند، در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) جهت تشکیل جلسه هیئت مدیره به منظور تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف خواهند شد.

بورس امروز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

محسن قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس، در صفحه توئیتر خود نوشت: برای رسیدگی به پرونده حقوقی‌های متخلف بورس، ۳ وکیل به آیت‌الله رئیسی معرفی کردم. سریع‌ترین راه برای جبران ضرر سهامداران بازگشت پول‌های خارج شده به صندوق تثبیت بازار است طبق مستندات ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در اوج شاخص توسط ۲۰۰ کد حقوقی خارج شد.

بورس امروز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

دریافت وام توسط شرکت‌های کارگزاری

در یک رویداد مثبت، طبق مصوبه هیأت عامل بانک مرکزی، شرکت‌های کارگزاری می‌توانند حداکثر به میزان ۵ برابر، مانده حقوق صاحبان سهام بر اساس آخرین صورت‌های مالی حسابرسی شده از شبکه بانکی تسهیلات دریافت نمایند.

احتمال واریز سه هزار میلیارد دیگر از طرف بانک مرکزی به صندوق تثبیت

فرهاد حنیفی، معاون نظارتی بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که با توجه به واریز ۱,۰۳۰ میلیارد تومان وجه نقد به حساب صندوق تثبیت بازار برای حمایت از بورس، سه هزار میلیارد تومان بعدی در چه پروسه زمانی واریز خواهد شد، گفت: پیش بینی می‌شود معادل ریالی مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار تا سه هفته آینده به صندوق تثبیت به طور کامل انجام شود.

اخبار شرکت‌ها

شرکت قند نیشابور (قنیشا) در دوره ۶ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ به ازای هر سهم ۱,۱۳۱ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶۴ درصد افزایش داشته است.

«قنیشا» با سرمایه ثبت شده ۲۷۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ مبلغ ۳۰۵,۲۴۶ میلیون ریال سود محقق کرده است.

شرکت تولیدی ایران تایر (پتایر) در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ به ازای هر سهم ۳۵۸ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۸ درصد افزایش داشته است.

«پتایر» با سرمایه ثبت شده ۹,۸۸۲,۷۳۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۳,۵۳۷,۶۶۶ میلیون ریال سود محقق کرده است. پتایر بر اساس مصوب وزرات صمت رینگ‌های تایری ۱۳-۱۴-۱۵ تایرهای رادیال در دسته بندی گروه کالایی ۲۷ وزارت صمت قرار گرفتند. این بدین معنی است که از این پس امکان ثبت سفارش، واردات این رینگ‌های تایر وجود نخواهد داشت. ۶۵ درصد فروش سال گذشته این شرکت همین رینگ‌های تایری بوده است. پس امید است که شرکت امسال فروش بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

شرکت کشت و صنعت پیاذر در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ ضمن ثبت افزایش سرمایه ۱۱۲ درصد در این دوره به ازای هر سهم ۸۲۳ ریال سود محقق کرده است.

«غاذر» با سرمایه ثبت شده ۱۵۹,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۱۳۰,۹۱۳ میلیون ریال سود محقق کرده است.

شرکت کارخانجات پلاسکوکار سایپا در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ به ازای هر سهم ۳۴ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است.

▪️ «پلاسک» با سرمایه ثبت شده ۹۱۳,۹۳۸ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۳۱,۰۲۱ میلیون ریال سود محقق کرده است.

شرکت سیمرغ در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۱,۱۴۴ ریال سود محقق کرده است. که ن سبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳۵ درصد افزایش داشته است.

«سیمرغ» با سرمایه ثبت شده ۱,۳۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ مبلغ ۱,۴۸۶,۷۶۰ میلیون ریال سود محقق کرده است.

غبشهر: این شرکت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌های زمین و نیز سود انباشته را در دستور کار خود قرار داد. سود انباشته شرکت تا پایان اذر ماه ۱۳۹۹، مبلغ ۱۶۸ میلیارد تومان هست و سرمایه فعلی شرکت ۳۰۰ میلیارد تومان می‌باشد. این شرکت نیز افزایش نرخ ۳۵ درصد در روغن مایع و ۳۰ درصد در روغن جامد را گرفته است.

خرید بلوکی شسپا توسط شپنا

مهدی صرامی، معاون مالی و اقتصادی پالایشگاه اصفهان از خرید بلوکی شرکت نفت سپاهان خبر داد و گفت "چشم‌انداز خوبی برای پالایشگاه اصفهان مشخص کرده‌ایم که بتوانیم تبدیل به یک شرکت پترو پالایشی بزرگ شویم. در همین راستا در گام اول شرکت پتروشیمی اصفهان را خریداری کرده‌ایم که به مرحله تثبیت مدیریتی رسیده است. در گام بعدی به صورت بلوکی ۱۶.۶۷ درصد و تکمیل زنجیره ارزش اقدام به خرید شرکت نفت سپاهان کرده‌ایم. صددرصد خوراک این دو شرکت از پالایشگاه اصفهان است.(به استناد ماده ۱۶ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران به اطلاع می‌رساند با توجه به ابهامات موجود در اطلاعات با اهمیت منتشر شده توسط ناشر، نماد معاملاتی حداکثر به مدت دو روز کاری متوقف می‌گردد.)

بازارهای جهانی

شاخص قیمت جهانی میلگرد ناحیه دریای سیاه امروز صعودی بود و با جهش ۱۷.۱ درصدی به ۸۳۰ دلار رسید این موضوع فنر قیمت بیلت CIS را آزاد کرده و محرک رونق صادرات ایران نیز خواهد شد.

بورس امروز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

انتظار می‌رود قیمت متانول آسیا در هفته منتهی به ۲۱ مه در پشت مبانی عرضه صعودی حفظ شود. قیمت زغال سنگ در چین طی روزهای اخیر سه برابر افزایش یافته و به ۸۰۰-۹۰۰ یوان در تن رسیده است، که نه تنها بر حاشیه تولیدکنندگان متانول از زغال سنگ بلکه بر قیمت پایین متانول در چین تأثیر می‌گذارد. منابع گفته‌اند، تأخیرهای کشتی و اقدامات قرنطینه‌ای کشتی‌ها در هند می‌تواند فشار رو به بالا بر قیمت متانول در جنوب شرقی آسیا وارد کند. به طور کلی، انتظار می‌رود که چشم‌انداز کوتاه مدت آسیا در این هفته صعود کند.

طلا در بازارهای جهانی

اتیلن علی رغم رشد هفتگی، در روزهای آخر هفته روند نزولی گرفته و با کاهش قیمت همراه شده است. قیمت اتیلن جنوب شرق آسیا در جمعه ۲۴ اردیبهشت به ۱۰۸۵ دلار رسیده است. حجم معاملات در بازارهای جهانی همچنان پایین است چرا که تقاضای چین با عرضه محلی تأمین شده است. و روند بازار با توجه به قیمت‌های پایین محصولات پایین دستی نزولی می‌باشد. به طور کلی به دلیل کاهش قیمت محصولات پایین دستی و تأمین تقاضای چین از منابع محلی رند بازار نزولی برآورد می‌شود.

در هفته‌ای که گذشت نوسانات قیمت انس جهانی بالا بود. آمارهای مربوط به تورم حاکی از تشدید فشارهای تورمی در اقتصاد آمریکا است و داده مربوط به تولیدات صنعتی نیز کمتر از انتظارات منتشر شد. تورم هنوز در محدوده قابل تحمل فدرال رزرو قرار دارد، بنابراین در حال حاضر فدرال رزرو تمایل دارد به سیاست‌های انبساطی ادامه دهد که این امر از روند صعودی قیمت طلا حمایت خواهد کرد. تشدید تنش‌ها در خاورمیانه نیز عامل دیگری برای افزایش جریانات ریسک گریزی و رشد قیمت طلا است. در هفته پیشرو، انتظار می‌رود قیمت طلا از محدوده ۱۸۵۰ دلار عبور کند.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نقشه بازار بورس

بورس امروز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کد خبر 494440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    0 0
    خجالت بکشین