چه تعداد از والدین آمریکایی فرزندان خود را واکسینه نمی‌کنند؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از والدین آمریکایی قصد ندارند کودکان خود را در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کاهش شیوع بیماری کووید -۱۹ مستلزم واکسیناسیون کل جمعیت از جمله کودکان است، واکسن فایزر اخیراً مجوز استفاده اضطراری برای نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۵ سال را از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) دریافت کرده است علاوه بر این محققان در حال بررسی تأثیر واکسن‌های کرونا بر کودکان کم سن هستند.

گروهی از محققان به منظور بررسی تمایل والدین به واکسینه کردن کودکان خود علیه بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف از دو هزار و ۷۴ پدر یا مادر آمریکایی درخواست کردند به یک پرسشنامه پاسخ بدهند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد ۴۹.۴ درصد والدین اعلام کردند قصد دارند کودکان خود را واکسینه کنند در حالی که ۲۵ درصد والدین از تزریق واکسن کرونا به والدین خود اطمینان ندارند و ۲۵.۶ درصد نیز گزارش کردند که قصد ندارند کودکان خود را در برابر بیماری کووید -۱۹ واکسینه کنند.

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که نگرانی ۷۸.۲ درصد والدینی که در مورد واکسینه کردن کودکان خود اطمینان نداشتند یا مخالف بودند در مورد ایمنی و تأثیرگذاری واکسن بوده است. تقریباً ۲۳ درصد والدین اعلام کردند که لازم نیست کودکان آن‌ها واکسن کرونا را دریافت کنند همچنین ۸.۵ درصد والدین گزارش کردند که به دلایل مذهبی مخالف واکسینه کردن کودکان هستند و ۱۱.۲ درصد افراد نیز به دلایل پزشکی مخالف این کار بودند.

به گفته محققان، والدینی که خودشان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند بیش از دیگران تمایل دارند کودکان‌شان نیز واکسن را دریافت کنند. لازم است والدین در مورد مزایای دریافت واکسن در زمینه پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ آگاهی کافی را کسب کنند در این صورت کودکان بیشتری در برابر بیماری ذکر شده واکسینه خواهند شد.

نتایج این مطالعه در مجله medRxiv منتشر شده است.

کد خبر 494400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.