رسالت انسانی خود را در قبال سیستان و بلوچستان محقق می‌کنیم

شهردار اصفهان گفت: هم پیوندی بنت، یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان با اصفهان منجر به تشکیل یک خیریه برای کمک به این شهر شد؛ افرادی که در این خیریه حضور دارند، منشأ اثر هستند چرا که می‌توانند تحول دائمی در شهر بنت ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز _سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه_ در دیدار مدیران شهری اصفهان با استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات نوع‌دوستانه شهرداری اصفهان، اظهار کرد: اولین حادثه بزرگی که در دوره مدیریت شهری کنونی اتفاق افتاد، زلزله کرمانشاه بود که یک تیم امداد و نجات از سوی شهرداری اصفهان به منطقه اعزام شد و در حد خود اثرگذار بود.

وی افزود: وقتی که در خرم‌آباد سیل آمد، شهرداری اصفهان به طور جدی برای امدادرسانی به مردم آن شهر اقدام کرد؛ همچنین هنگام سیل خوزستان، شهرداری اصفهان بود که اقدامات اولیه پس از سیل در بخشی از اهواز را بر عهده گرفت؛ اما در سیل سال ۹۸ استان سیستان و بلوچستان که کنارک، چابهار و دشتیاری دچار مشکل شد، همراهی شهرداری اصفهان متفاوت از همیشه بود.

شهردار اصفهان با اشاره به طرح "هم‌پیوندی بنت با شهر اصفهان" ادامه داد: در جریان این اتفاق، پیشنهاد پیوند بنت، یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان با اصفهان مطرح و منجر به تشکیل یک خیریه برای کمک به آن شهر شد؛ افرادی که در این خیریه حضور دارند، منشأ اثر هستند چرا که می‌توانند تحول دائمی در شهر بنت ایجاد کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: پس از هم‌پیوندی اصفهان و بنت، شهرداری اصفهان در نامه‌ای به مجمع کلانشهرهای ایران پیشنهاد داد که هر شهری تحت عنوان هم‌پیوندی مسئولیت یکی از شهرهای سیستان و بلوچستان را بر عهده گرفته و برای توسعه آن و جبران آسیب‌های وارده ناشی از سیل اقدام کند.

وی تصریح کرد: این پیشنهاد مطرح شد، اما شیوع ویروس کرونا اجازه بحث و بررسی حضوری میان شهرداران کلانشهرها را نداد؛ با این حال اجرای طرح هم‌پیوندی در سایر شهرها قابل پیگیری است.

شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد که شهرداری اصفهان بتواند برای مهارت‌آموزی کودکان بلوچستان، اردوهایی را در اصفهان تشکیل داده و آن‌ها از امکانات آموزشی و تفریحی در کنار مهارت‌آموزی استفاده کنند.

ایجاد بیمارستان بنت بسیج همگانی می‌خواهد

نوروزی گفت: در شهر بنت بیمارستانی از سوی این خیریه احداث خواهد شد که باید مسئولان استان لوازم مورد نیاز آن را تدارک ببیند؛ این اتفاق کار ارزشمندی است که اصفهانی‌ها اراده آن را داشتند.

وی اضافه کرد: اینکه شخصیت حقوقی برای خیریه ایجاد شده و می‌تواند پس از این نیز به فعالیت خود ادامه دهد، اتفاق خوبی است که باید ارکان آن حمایت و دنبال شود. خوشحال می‌شویم که استاندار سیستان و بلوچستان نیز به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره خیریه فعال شود تا از ظرفیت این حضور بیشتر استفاده کنیم.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه لازم است برای احداث بیمارستان بسیج همگانی از همه دستگاه‌های خدماتی شکل گیرد، افزود: احداث بیمارستان یک موضوع و تجهیز آن موضوعی دیگر است، بنابراین خیریه باید توانمند باشد و با امکاناتی که برای آن فراهم می‌شود و مدیریت درست این حرکت، این نهال نوپا ظرف یک تا دو سال آینده به درختی تنومند تبدیل شود.

وی تاکید کرد: برای تسریع در روند احداث بیمارستان شهر بنت نامه‌ها و درخواست‌هایی داریم که لازم است استاندار سیستان و بلوچستان دستور مربوط به آن را صادر کند تا بتوانیم از توان کسانی که در اصفهان به همراهی دعوت شده‌اند، نهایت استفاده را ببریم؛ زیرا این افراد ذی‌نفوذ هستند و لازم است پیشرفت کار را ببینند و با انگیزه هرچه بیشتر به موضوع ورود کنند.

نوروزی با تقدیر از همراهی شورای اسلامی شهر با اقدام هم‌پیوندی شهرداری اصفهان و بنت، گفت: شورای شهر می‌توانست مانع انجام این کار شود، اما با درک صحیحی که از موضوع وجود داشت، شرایط را اضطراری دید.

انتقال تجارب اصفهان به شهرهای سیستان و بلوچستان

وی ادامه داد: مدیریت شهری اصفهان در چهار سال گذشته تجارب خوبی داشته که قابل انتقال به شهرداران استان سیستان و بلوچستان است؛ البته شهرداری زاهدان به خوبی از این تجارب استفاده کرده است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: تعامل میان شهرها روابطی را ایجاد می‌کند که نتایج آن نهایت اثربخشی را خواهد داشت که یکی از این موضوعات ایجاد خزانه‌داری در شهرداری است. ایجاد خزانه‌داری در بحران‌های مالی می‌تواند شهر را نجات داده و در چالش‌ها به مدیریت شهر کمک کند، بنابراین پیشنهاد می‌کنم هرچه سریع‌تر این امر در شهرداری زاهدان انجام شود که ظرفیت بزرگی برای این شهر است.

نوروزی ادامه داد: اگرچه نمی‌توانیم تجهیزات شهرداری را به سیستان و بلوچستان بیاوریم، اما می‌توانیم در راستای تحقق رسالت انسانی خود، تجاربی که داریم را به مدیران شهری این استان منتقل کنیم.

به گزارش ایمنا، سال ۱۳۹۸ که مردم سیستان و بلوچستان گرفتار سیل شدند مدیریت شهری اصفهان با شعار "بنی‌آدم اعضای یک پیکرند" با توان و تجهیزات خود به کمک مردم این دیار شتافت. به دنبال حضور نمایندگان شهرداری اصفهان در سیستان و بلوچستان و مشاهده وضعیت بخش بنت، یک قرارداد هم پیوندی میان اصفهان و بنت منعقد شد. سرآغاز این هم پیوندی حضور خیریه‌هایی از اصفهان در بنت با هدف آموزش، فرهنگ سازی و توسعه زیرساخت‌ها بود که همچنان فعال هستند.

کد خبر 494384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.