امدادرسانی به بیش از ۸۰۰ نفر در زلزله زده سنخواست

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران و نجاتگران هلال احمر به ۸۰۴ نفر از زلزله زدگان و متاثرین از زلزله ۵.۵ ریشتری منطقه سنخواست استان خراسان شمالی امدادرسانی کردند.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی پور اظهار کرد: نیروهای امدادی و عملیاتی جمعیت هلال‌احمر در زلزله صبح امروز منطقه سنخواست استان خراسان شمالی به ۸۰۴ نفر خدمات امدادی ارائه کردند، همچنین این زلزله ۳۲ مصدوم به جا گذاشت که از این تعداد ۳۱ نفر به علت ترس و هنگام فرار و یک نفر نیز به علت ریزش آوار مصدوم شدند.

وی ادامه داد: ۳۶ روستا در شهرستان‌های جاجرم، گرمه، مانه سلمقان و بجنورد متأثر از این زلزله شدند؛ ۹ روستا از توابع گرمه هم بیشترین آسیب را دیده که شامل روستاهای قزل الحصار بالا و پایین، برزنه، شورک، کرکی، چهارچوب و مشما هستند در این میان روستای شورک بیشترین خسارت را داشته است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تا این لحظه ۲۰۱ دستگاه چادر، ۷۰ تخته موکت، ۳۰ عدد پتو و ۱۸۰۰ قوطی کنسرو میان آسیب‌دیدگان در مناطق زلزله زده توزیع شده است.

ولی پور افزود: تا این لحظه ۲۰۱ دستگاه چادر امدادی به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است و ۱۴۱ نفر در قالب ۴۱ تیم عملیاتی نیز در حال امدادرسانی هستند، در این عملیات ۳۲ خودروی امدادی و یک فروند بالگرد نیز مشارکت کرده‌اند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتری ساعت ۳.۳۴ دقیقه بامداد امروز (دوشنبه) مناطقی از جنوب خراسان شمالی و شهر سنخواست و روستاهای اطراف را لرزاند و با گذشت حدود پنج ساعت از نخستین زمین لرزه، ۲ زمین لرزه ۵.۴ و ۴.۲ ریشتری دیگر در بخش‌های سنخواست و شوقان در شهرستان جاجرم به ثبت رسید.

براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به مؤسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، از زمان وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری بامداد امروز تاکنون ۲۳ پس لرزه با بزرگی ۲.۵ تا بیش از چهار ریشتر شهرستان‌های گرمه و جاجرم خراسان شمالی را لرزانده است.

وقوع پس لرزه‌ها در خراسان شمالی به خصوص شهر سنخواست کانون اصلی زمین لرزه موجب شد تا مردم برخی از مناطق شهرستان‌های گرمه و جاجرم از ترس زلزله منازل خود را ترک کردند و به خیابان‌ها و پارک‌های شهری پناه آوردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 494306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.