به دام افتادن قاتل فراری پس از ۸ سال

دستگیری مزاحم در فضای مجازی، کشف موادمخدر، به دام افتادن کلاهبردار میلیاردی، دستگیری جاعل حرفه‌ای، دستگیری قاتل فراری، نجات جان مادر باردار و انفجار دیگ ذوب آلومینیوم را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری فردی که در اینستاگرام ایجاد مزاحمت می‌کرد خبر داد.

سیدنظام موسوی افزود: با شکایت یکی از شهروندان، با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و در اظهارات خود کتباً عنوان داشت؛ چند روز پیش فردی با هویتی معلوم که قبلاً با یکدیگر به صورت اینترنتی آشنا شده بودیم و پس از مدتی به مشکل برخوردیم و برای بنده ایجاد مزاحمت کرد.

رئیس پلیس غرب استان تهران ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های صورت گرفته و با انجام اقدامات مربوطه و تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و با بررسی اطلاعاتی و تخصصی، موفق به شناسایی متهم در یکی از روستاهای رباط کریم شدند و در نهایت طی یک اقدام پلیسی و هماهنگی با مرجع قضائی، اقدام به دستگیری متهم نموده و اظهارات وی را ثبت نمودند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شده بود که پس از روبرو شدن با مستندات ادله دیجیتال جرم، چاره‌ای جز اعتراف نداشت و در اظهارات خود عنوان کرد بله قبول دارم بنده به علت دوستی صمیمی که با شاکیه داشتم از کلیه اطلاعات شخصی او با خبر بودم و زمانی که با یکدیگر به مشکل برخوردیم اقدام به گذاشتن اطلاعات شخصی وی در فضای مجازی نمودم.

وی افزود: متهم پس از اعتراف به بزه ارتکابی خود اظهار پشیمانی کرد و در نهایت پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف و ضبط بیش از نیم تن موادمخدر

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف ۶۴۵ کیلوگرم انواع موادمخدر در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

کیوان ظهیری گفت: طرح ارتقا امنیت اجتماعی محله محور توسط مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر غرب استان تهران در شش شهرستان این حوزه اجرا شد و با اجرای این طرح ۶۴۵ کیلوگرم انواع موادمخدر از خُرده فروشان کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: در این راستا ۴۹۰ خرده فروش، حمل کننده، توزیع کننده و ۱۷ قاچاقچی عمده موادمخدر نیز شناسایی، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر یکی از دغدغه اصلی مردم و مسئولان است، گفت: ۱۵۰ معتاد متجاهر از شهرستان‌های غرب استان تهران جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل شدند.

دستگیری کلاهبردار ۱۲۰ میلیارد ریالی

فرمانده انتظامی بروجرد از دستگیری فردی که ۱۲۰ میلیارد ریال در بروجرد کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

عزت الله غلامی افزود: در پی اطلاعات واصله مبنی بر اینکه شخصی به هویت معلوم اقدام به پیش فروش واحدهای آپارتمانی کرده و در دو بنگاه املاک نیز آنان را به چندین نفر فروخته و قصد متواری شدن را دارند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: کار آگاهان ضمن اخذ دستور قضائی متهم را در مخفیگاه خود دستگیر که در تحقیقات اولیه متهم به ۱۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی بروجرد با بیان اینکه در این راستا دو نفر دیگر نیز شناسایی و دستگیر شدند، گفت: متهم اصلی با قرار صادره قضائی ۱۲ میلیارد تومانی روانه زندان شد و تعداد ۱۳ نفر از شکات شناسایی و موضوع تحت رسیدگی است.

دستگیری جاعل حرفه‌ای

فرمانده انتظامی بروجرد گفت: دو کلاهبردار و جاعل حرفه‌ای اسناد ملکی در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

عزت اله غلامی افزود: در پی شکایت و ارجاع دو فقره پرونده مبنی بر جعل اسناد ملکی و کلاهبرداری از این طریق بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی طی دو عملیات ضربتی و در هماهنگی با مقام قضائی ضمن شناسایی جاعلان آنها را در مخفیگاه شأن دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی بروجرد اضافه کرد: در تحقیقات اولیه متهمان به چندین فقره کلاهبرداری به مبلغ سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در قالب اسناد ملکی اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

غلامی از متلاشی شدن باند سارقان سابقه دار خودرو و موتورسیکلت در بروجرد خبر داد و افزود: چهار سارق سابقه‌دار در این راستا دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو و موتورسیکلت در شهرستان بروجرد ضمن هماهنگی با مقام قضائی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با بررسی‌ها و اقدامات تخصصی پس از شناسایی سارقان در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه چهار نفر سارق سابقه دار با کشف ۱۴ فقره سرقت را دستگیر کردند.

قاتل فراری پس از ۸ سال دستگیری شد

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت از دستگیری قاتل فراری پس از هشت سال توسط پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

رضا محمدرضایی اظهار کرد: در یکی از مناطق شهرستان جیرفت وقوع قتل با اسلحه جنگی به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام شد.

وی ادامه داد: قاتل پس از ارتکاب متواری شد و این پرونده به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

محمدرضایی تصریح کرد: با توجه به متواری شدن متهم از شهرستان و مجهول المکان بودن این فرد کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام کار اطلاعاتی مستمر در نهایت محل اختفا قاتل را در شهرستان کهنوج شناسایی و وی را پس از اخذ نیابت قضائی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه انگیزه قاتل انتقام‌جویی از مقتول بوده است، گفت: متهم پس از اعتراف به بزه انتسابی با تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی جیرفت بر استفاده از فرهنگ گفتمان، مشاوره گرفتن و نقش ریش سفیدان و معتمدان برای حل مشکلات در هرگونه اختلاف فردی و سایر دعاوی تاکید کرد و گفت: با استفاده از این ظرفیت می‌توان از بروز این گونه موارد جبران ناپذیر جلوگیری کرد.

نجات مادر باردار از طریق اورژانس هوایی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ گفت: یک مادر باردار ۵۲ ساله که ۲ قلو حامله بود بخاطر فشارخون بالا با یک فروند بالگرد به بیمارستانی در مرکز استان اعزام شد.

امین قلندرزاده افزود: با توجه به وضعیت بحرانی مادر و جنین طی هماهنگی‌های انجام شده با ستاد هدایت دانشگاه با اعزام یک فروند بالگرد مادر باردار به همراه متخصص زنان و زایمان جهت ادامه روند درمانی به بیمارستان دکتر مهرزاد ارومیه اعزام شد.

وی با بیان اینکه این مادر باردار ۵۲ ساله ۳۴ هفته از حاملگی وی گذشته و دچار فشار خون بالا شده بود، ادامه داد: این مادر باردار با دوقلویی "دی کوریون"، "دی آمنیون حاملگی با IVF بعداز منوپوز" و با شکایت اولیه درد شکم و احتیاط ادراری به مدت ۲۴ ساعت نیاز به اعزام ضروری داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ گفت: با توجه به گزارش سونوگرافی به علت وضعیت بد حال بیمار، بیمار توسط اورژانس هوایی با همکاری پایگاه ناحیه مقاومت بسیج و نیروی انتظامی در سریع‌ترین زمان به بیمارستان مرکز استان انتقال یافت.

انفجار دیگ ذوب آلومینیوم ۲ کشته بر جای گذاشت

مسئول مدیریت بحران فرمانداری شهرستان ری گفت: انفجار دیگ ذوب آلومینیوم در شهرک صنعتی آلومینیوم کاران بخش حسن آباد فشافویه این شهرستان دو کشته و سه مصدوم برجا گذاشت.

قربانعلی سیفی اظهار کرد: جسد یکی از جان باختگان این حادثه شناسایی و پیکر یک کشته شده دیگر به دلیل شدت سوختگی قابل شناسایی نیست.

وی ادامه داد: سه مصدوم این حادثه توسط نیروهای امدادی و اورژانس به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند و حال یکی از مصدومان وخیم گزارش شده و علت حادثه در دست بررسی است.‌

کد خبر 494249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.