۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
تغییر مقررات کرونایی در قبرس

مرحله دوم کاهش مقررات اعمال شده برای مهار ویروس کرونا در کشور قبرس آغاز شده که طی آن قرار است مراکز تفریحی به روی مردم باز شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت قبرس اعلام کرده است که به زودی حکومت نظامی در سراسر کشور، یک ساعت دیرتر از قبل آغاز می‌شود و بسیاری از مقررات دیگر تغییر پیدا می‌کند علاوه بر این نظارت‌های سختگیرانه‌ای که تا کنون بر حضور در مکان‌هایی نظیر رستوران‌ها، کافه‌ها، سالن‌های تئاتر و سایر فضاهای عمومی، البته در مکان باز، اعمال شده بود به طور کامل از میان خواهد رفت، اما همچنان حضور در فضاهای بسته قوانین خاص خود را دارد به عنوان مثال تمام افراد موظفند در فضای بسته فروشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، کلیساها و نمایشگاه‌ها ماسک استفاده کنند و در فاصله حداقل دو متری از سایرین قرار گیرند.

پیش از این لازم بود افرادی که قصد شرکت در رویدادهای مختلف را دارند یک نسخه کپی از آزمایش تست منفی کرونا را به همراه داشته باشند که حداکثر در ۷۲ ساعت گذشته انجام شده است همچنین شهروندان قبرسی تنها با در دست داشتن برگه انجام تست واکسن کرونا یا بهبودی از این بیماری طی ۶ ماه گذشته می‌توانستند به حضور در این رویدادها بپردازند، اما با اعمال مقررات جدید، تحویل این برگه‌ها تنها برای شرکت در رویدادهای داخلی الزامی خواهد بود.

دولت قبرس اعلام کرده است که به زودی محدودیت‌های اعمال شده بر تعداد افراد شرکت‌ کننده در مراکز فرهنگی و عبادتگاه‌های سراسر کشور نیز تغییر می‌کند و جمعیت بیشتری می‌توانند در این مکان‌ها به طور همزمان حضور پیدا کنند. پارک‌ها و فضاهای سبز نیز به روی شهروندان قبرسی باز خواهند شد و به جز استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، هیچ محدودیتی برای حضور آن‌ها وجود نخواهد داشت.

مقامات ارشد قبرس خاطر نشان کردند که واکسیناسیون کرونا با سرعتی قابل قبول در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود این کشور جایگاه سوم اتحادیه اروپا را در توزیع این واکسن به خود اختصاص دهد.

تغییر مقررات کرونایی در قبرس

کد خبر 494244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.