رانندگان شرکت خودرو سرویس شهر نگران اجرای طرح سهند هستند

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران گفت:‌ اجرای طرح سهند دغدغه‌های کاهش درآمد و ناامنی شغلی برای رانندگان این شرکت فراهم کرده است و موجب افزایش هزینه های آنها برای خرید اینترنت و گوشی هوشمند شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افشین حبیب‌زاده در تذکری به شهردار تهران اظهار کرد: در حین بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران، ۱۰۰ میلیارد تومان برای همترازی کارگران شرکت شهربان، معبربان و حریم بان با کارگران شرکت هادیان شهر به تصویب رسید و آقای رسولی نیز در هنگام تصویب بودجه شهرداری در پشت میکروفون تاکید کردند که برای این همترازی چه کاری باید انجام شود.

وی افزود: برای همترازی باید جدولی از حقوق افراد، پایه تحصیلی و سابقه کار نیروهای شرکت هادیان شهر تهیه می‌شد و مشابه آن جدول نیز برای نیروهای شرکت شهربان، معبربان و حریم بان تهیه و سپس دریافتی‌های آنها تطبیق داده می‌شد.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران ادامه داد: روز گذشته با مدیرعامل شرکت شهربان گفت وگو کردم که متوجه شدم از ۱۰۰ میلیارد تومان مصوب برای همترازی، این شرکت ۴۰ میلیارد تومان دریافت کرده و این میزان را برای کسری بودجه خود در خصوص افزایش حقوق و دستمزد مصوب وزارت کار استفاده کرده است حال آنکه این کسری بودجه برای پرداخت حقوق و دستمزد طبق مصوبه شورای عالی کار هیچ ارتباطی با همترازی نیروهای این شرکت با شرکت هادیان شهر ندارد.

حبیب زاده تاکید کرد: شرکت شهربان، معبربان و حریم بان باید برای تأمین کسری بودجه خود در پرداخت حقوق نیروها مطابق با مصوبه وزارت کار از طرق دیگر اقدام کند و اگر نیاز است، اصلاحیه بودجه بیاورد. ۱۰۰ میلیارد تومانی که به تصویب رسیده صرفاً جهت همترازی بوده است. در اوقع نیروهای شرکت شهربان، معبربان و حریم بان در سال ۱۴۰۰ دو افزایش حقوق باید داشته باشند یکی بابت مصوبه شورای عالی کار و دیگری بابت همترازی با شرکت هادیان شهر.

وی با بیان اینکه اقدام مدیرعامل شرکت شهربان در خصوص استفاده از بودجه همترازی برای جبران کسری بودجه خود خلاف مصوبه شورا است، گفت: مدیران این شرکت برای کسری بودجه خود باید فکری کنند و از جای دیگر آن را تأمین کنند و فکر نکنند که ما متوجه موضوع نیستیم.

حبیب زاده همچنین به تجمع هفته گذشته رانندگان شرکت خودرو سرویس شهر مقابل شورای اسلامی شهر و در اعتراض به اجرای طرح سهند و حق بیمه اشاره کرد و گفت: بارها گفته ایم که اجرای طرح سهند دغدغه‌های کاهش درآمد و ناامنی شغلی برای رانندگان این شرکت فراهم کرده است و موجب افزایش هزینه‌های آنها برای خرید اینترنت و گوشی هوشمند شده است.

وی افزود: در اواخر سال گذشته نیز در جلسه‌ای که با مدیران شهرداری در این خصوص برگزار کردیم آنها به صراحت اعلام کردند که در حال جمع‌آوری اطلاعات بوده و قرار نیست این طرح اجرایی شود اما متأسفانه شاهد هستیم که از اول فرودین اجرای این طرح سرعت گرفته و اکثر مناطق درگیر اجرای آن هستند.

حبیب‌زاده اظهار کرد: باید به این اقشار آسیب پذیر که به در ارتباط با ما هستند توجه بیشتری صورت گرفته و آنها را تحت پوشش قرار دهیم.

گفتنی است پس از تذکر حبیب زاده، بهاره آروین در تذکری اعلام کرد که اجرای طرح سهند در راستای تحول دیجیتالی شهرداری تهران و به منظور شفافیت بخشی به هزینه‌هایی است که انجام می‌شود.

پس از آن، ابراهیم امینی که ریاست جلسه را بر عهده داشت خطاب به آروین گفت که روال نیست زمانی که یکی از اعضای شورا تذکری به شهرداری می‌دهد، عضو دیگر در مقام پاسخ به آن تذکر باشد و باید خود شهرداری تهران پاسخ تذکر اعضای شورا را بدهد.

کد خبر 494000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.