زبان فارسی در المان‌های شهری نهادینه شود

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نهادینه شدن هرچه بیشتر آثار فردوسی و زبان فارسی در برنامه‌های فرهنگی شهرداری و طرح‌ها و المان‌های مربوط به زیباسازی شهر را خواهانم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تبریک روز حکیم فردوسی به ایرانیان و دوستداران زبان فارسی و گرامیداشت یاد و نام این شاعر بزرگ، اظهار کرد: فردوسی حماسه سرای بزرگ ایران و سراینده شاهنامه حماسه ملی ایران است؛ برخی فردووسی را بزرگترین سراینده پارسی‌گو دانسته اند که از شهرت جهانی برخوردار است.

وی افزود: شاهنامه پرآوازه‌ترین سروده فردوسی و یکی از بزگترین نوشته‌های ادبیات کهن پارسی است. شاهنامه سند هویت ایران کهن از دیرپاترین تمدن‌های شناخته شده است و شعر فاخر فردوسی پاسدار زبان پارسی و گنجیه‌ای ماندگار از آموزه‌های توحیدی و اخلاقی است که با نام خدا شروع شده و سرشار از مفاهیمی همانند عدالت، دادگری، دانش اندوزی، نیکوکاری و خردورزی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: فردوسی در شاهنامه وطن دوستی، فرهنگ و هنر ایران زمین، دین داری و اخلاق مداری را به زیباترین وجه به تصویر کشیده و اثری بی نظیر خلق کرده است و با قلم و سرشت زیبای خود زبان پارسی را به مردم ایران بازگرداند.

وی ادامه داد: از مدیریت شهری بابت برنامه‌های مناسب این روز تشکر کرده و نهادینه شدن هرچه بیشتر آثار فردوسی و زبان فارسی در برنامه‌های فرهنگی شهرداری و طرح‌ها و المان‌های مربوط به زیباسازی شهر را خواهانم.

روشن با تبریک روز روابط عمومی به تمامی فعالان این عرصه، گفت: بدون شک این روز تداعی گر اهمیت و نقش روز افزون روابط عمومی در دنیای ارتباطات است که امروزه به قلب تپنده مجموعه‌های مختلف تبدیل شده است.

وی افزود: امروزه نقش روابط عمومی با وجود فضاهای مجازی و عصر ارتباطات از این جهت که باید برگرفته از علم و آگاهی باشد، برجسته‌تر شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: روابط عمومی‌ها نباید توجیه‌گر سیاست و برنامه‌های غلط مجموعه باشند، بلکه باید در پاسخگویی به مردم و در برقراری ارتباط با آنها صداقت اخلاق، علم و هنر را اصل کار خود قرار دهند.

کد خبر 493997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.