بورس امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

شاخص کل بازار کاهش ۰.۰۷ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۱.۰۱ درصدی را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۴.۹۰۸ میلیارد ریال بود. شاخص کل فرابورس با رشد ۱۱۳ واحدی به سطح ۱۷.۶۷۷ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۱۳.۰۸۴ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۸۵۳ میلیون برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه، را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش ۷۹۱ واحدی به سطح ۱.۸۸.۸۰۴ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۴۲۰۴ واحدی در سطح ۴۱۰.۷۰۳ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۰.۰۷ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۱.۰۱ درصدی را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۴.۹۰۸ میلیارد ریال بود. شاخص کل فرابورس با رشد ۱۱۳ واحدی به سطح ۱۷.۶۷۷ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۱۳.۰۸۴ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۸۵۳ میلیون برگه سهم بود.

فولاد مبارکه:

عملکرد ۱۲ ماهه تولید محصولات فولادی در سال ۹۹ منتشر شد و بر اساس آن بالاترین رقم تولید به محصول ورق گرم اختصاص دارد و از مجموع ۶ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۴۶۲ تن ورق گرم تولید شده ۶ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۴۶۲ تن توسط شرکت فولاد مبارکه و فولاد سبا تولید شده است یعنی ۹۳ درصد از ورق گرم تولیدی کشور توسط این گروه تولید شده است.

وضعیت معاملاتی سهم

بورس امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

محسن رضایی میر قائد تنها کاندیدی است که تا این لحظه به بازار سرمایه اشاره کرده وی گفته است: دست‌هایی در کار بوده که بورس را به اینجا کشیده، آرامش را به بورس بر می‌گردانیم، صندوق جبران زیان مالباختگان تشکیل می‌دهم، وضعیت بورس را ببینید، اقتصاد ایران از فلسفه‌بافی دولتمردان آسیب دیده است.

سیمان هم وارد بورس کالا شد و این موضوع بسیار جای خرسندی دارد، کشف قیمت باید بر اساس مکانیسم عرضه و تقاضا و نه بر اساس نظر دلالان باشد.

مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای از پذیرش محصول سیمان شرکت سیمان فارس در بازار اصلی این بورس خبر داد که این نخستین پذیرش سیمانی‌ها در بورس کالا طی سال جاری است. پذیرش سیمان شرکت سیمان فارس پس از بررسی مدارک و مستندات در دویست و شصت و نهمین جلسه کمیته عرضه در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری در بازار اصلی بورس کالای ایران مورد تصویب قرار گرفت.

اخبار شرکت‌ها

پترول به زودی طرح ساخت واحدهای اتیلن اکساید با ظرفیت تولید ۶۸ هزار تن در سال و اتیلن پروپیلن دی از مونومر را آغاز می‌کند.

وضعیت معاملات پترول

بورس امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

ذوب‌آهن اصفهان که تنها تولید کننده ریل کشور است از اسفند ماه ۹۹ تا کنون موفق شده ۲۰ هزار تن ریل تولید کند. از این مقدار ریل ۱۰ هزار تن آن در اسفند ماه ۹۹ تولید شد که یک رکورد در تولید ریل محسوب می‌شود. محمد امین یوسف‌زاده مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان با بیان این خبر گفت: عمده ۲۰ هزار تن ریل تولید شده در ذوب‌آهن اصفهان از نوع 60E1 است که مخصوص خطوط پرسرعت می‌باشد و به سفارش راه آهن جمهوری اسلامی تولیدشده است.

وضعیت معاملات ذوب‌آهن

بورس امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

حبندر برنده مزایده اجاره شناورها به منظور تأمین ایمنی آبراه حوزه شمال به ارزش ۱۵۸ میلیارد تومان شده است.

حبندر، ممنوع و متوقف

بورس امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

غبشهر جزئیات افزایش نرخ خود را اعلام کرد. "انواع روغن مایع ۳۵ درصد، انواع روغن جامد ۳۰ درصد، با توجه به ترکیب تولیدات و فروش شرکت متوسط افزایش نرخ فروش محصولات شرکت به میزان ۳۳ درصد خواهد بود. "و موافقت سهامدار عمده غبشهر با افزایش سرمایه از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی اعلام شد.

غبشهر ممنوع ومتوقف

بورس امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

شرکت توکا ریل در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ به ازای هر سهم ۹۹۸ ریال سود محقق کرده است. که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۱% افزایش داشته است توریل با سرمایه ثبت شده ۳,۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ توانسته ۹,۴۰۱,۱۲۰ میلیون ریال درآمد عملیاتی داشته باشد که منجر به محقق شدن مبلغ ۳,۱۹۳,۴۶۹ میلیون ریال سود خالص شده است. لازم به ذکر می‌باشد عمده درآمدهای شرکت از محل قرارداد حمل ریلی مواد اولیه برای شرکت‌های همچون شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت سیمان اردستان می‌باشد.

وضعیت معاملات توریل

بورس امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

بازارهای جهانی

منابع نقل می‌کنند که قیمت ذغال‌سنگ چین افزایش یافته است، زیرا دولت محدودیت‌های زیست محیطی را برای تولید ذغال‌سنگ اعمال کرده است. به همین دلیل، شماری از تولیدکنندگان متانول مبتنی بر ذغال‌سنگ در شمال غرب تحت تأثیر این مقررات قرار گرفتند و تولید متانول را کاهش دادند. ممنوعیت غیررسمی چین در واردات ذغال سنگ و همچنین محدودیت‌های زیست محیطی اعمالی دولت چین بر تولید ذغال سنگ باعث رشد قیمت متانول در این کشور شده است.

افزایش تولید نفت ایران ۳ ماه پس از احیای برجام در صورت موفقیت مذاکرات وین، ایران طی سه تا شش ماه سطح تولید نفت را به حدود ۴ میلیون بشکه در روز می‌رساند. خبرگزاری بلومبرگ نوشت: با پیشرفت مذاکرات برای برداشته شدن تحریم‌ها، ایران برای افزایش فروش نفت آماده می‌شود ولی حتی پس از بسته شدن یک قرارداد، جریان ورود نفت اضافی ایران به بازار تدریجی خواهد بود.

پیش بینی قیمت جهانی ۱۵ هزار دلاری هر تن مس تا سال ۲۰۲۵، شکوفا شدن هر چه بیشتر این صنعت.

نمونه معاملات یک شرکت فعال در حوزه مس:

فملی

بورس امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ قیمت جهانی مس تا ۱۵ هزار دلار در هر تن نیز برسد که نویدبخش شکوفا شدن بیشتر این صنعت در کشور خواهد بود.

اسدالله کشاورز روز یکشنبه- ۲۶ اردیبهشت، در نخستین کنفرانس آنلاین مس در محل هتل المپیک افزود: مجموع معادن مس در کشور ۲۲۵ فقره است که ۱۴۸ فقره آن فعال بوده و از نظر استخراج کان سنگی ۱۰۰ میلیون تن ظرفیت در سال دارد وی بیان داشت: اکنون ۱۶ معدن در حال تجهیز در کشور وجود دارد و ۶۵ معدن نیز غیر فعال هستند معاون امور معدنی وزارت صمت ادامه داد: به زودی مزایده‌هایی در این صنعت با حضور وزیر صنعت رونمایی می‌شود.وی با اشاره به صنایع معدنی وابسته به این صنعت خاطرنشان کرد: اکنون ۶۷ واحد کنسانتره مس با ظرفیت اسمی یک میلیون و ۲۵۷ هزار تن در سال در استان‌های مختلف کشور از جمله آذربایجان و کرمان در حال فعالیت است، همچنین ۵ فقره طرح جدید در حال انجام می‌باشد.

قیمت متانول در بازار داخلی چین به ۳۶۰ دلار در هرتن رسید. برخی معامله گران این رشد را به رشد قیمت زغال سنگ ناشی از مناقشه چین و استرالیا نسبت می‌دهند. عامل دیگری که به نظر می‌رسد تأثیر بیشتر داشته است محدودیت‌های محیط زیستی در مصرف زغال سنگ بوده است. به طوری که در برخی استان‌های چین کاهش تولید متانول رخ داده است.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نقشه بازار بورس

بورس امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کد خبر 493901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.