تقاضای بخش خصوصی، تأمین واکسن کشور را دچار چالش کرده است

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به پیگیری های انجام شده در خصوص واکسیناسیون رانندگان تاکسی گفت: این موضوع را در ستاد ملی کرونا پیگیری شد که اعلام شد نمی توان تنها برای شهر تهران تصمیم‌گیری کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی که در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران به صورت مجازی حضور داشت راجع به تذکر دو عضو شورای شهر تهران در مورد واکسیناسیون رانندگان تاکسی گفت: این موضوع را در ستاد ملی کرونا پیگیری شد که اعلام شد نمی‌توان تنها برای شهر تهران تصمیم‌گیری کرد و باید هر تصمیمی که گرفته می‌شود برای تاکسیرانی کل کشور باشد همانطور که در خصوص پاکبان‌ها برای کل کشور واکسیناسیون اتفاق افتاد.

وی تاکید کرد: نامه‌ای تهیه و در این خصوص به وزارت کشور ارسال شده، اما تاکسی‌های اینترنتی نیز فعال شدند بنابراین به جز رانندگان تاکسی رسمی، تعداد زیادی راننده تاکسی که نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر می‌شوند و فعال هم هستند شناسایی شده که واکسیناسیون آنها کار دشواری است.

هاشمی به اعضای کمیسیون حمل و نقل پیشنهاد کرد: طرحی در خصوص واکسیناسیون کل رانندگان ناوگان حمل و نقل تهیه کنند تا برای ستاد مقابله با کرونای تهران ارسال شود.

وی در خصوص طرح شورا برای تهیه واکسن گفت: در یکی از جلساتی که در ستاد کرونا برگزار شده بود موضوع خرید واکسن توسط بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت که مورد اعتراض نماینده اتاق بازرگانی نیز بود و اعلام شد پس از این پیشنهاد تعداد درخواست‌ها از سوی ایران برای واکسن در دنیا زیاد شده است بنابراین خطر دلالی همچنین ورود ۲۰۰ میلیون دوز واکسن تقلبی که تشخیص آن برای وزارت بهداشت دشوار است وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بنابراین تقاضای بخش خصوصی تأمین واکسن برای کشور را دچار چالش کرده و قیمت آن را بالا برده است و این روند را برای تأمین واکسن مسیر درستی عنوان نکردند.

کد خبر 493879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.